اعلام مهلت ارسال آثار به ۲ بخش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

تاریخ انتشار: شنبه 6 مرداد 1397 | 14:44 ب.ظ
اعلام مهلت ارسال آثار به ۲ بخش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان به نقل از روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، هنرمندان و گروه های نمایشی که متقاضی حضور در بخش مسابقه تئاتر خردسال و بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستند می توانند تا ۱۵ مرداد ماه جاری نسبت به ارسال طرح و ایده اجرایی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان به نقل از روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، هنرمندان و گروه های نمایشی که متقاضی حضور در بخش مسابقه تئاتر خردسال و بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستند می توانند تا ۱۵ مرداد ماه جاری نسبت به ارسال طرح و ایده اجرایی خود به دبیرخانه اقدام کنند.

بخش تئاتر خردسال با رویکرد اهمیت آموزش و تاثیر آن بر این گروه از مخاطب برای گروه سنی زیر پنج سال و به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

نمایش‌های این بخش با اولویت حضور حداکثر ۲ بازیگر و در مدت زمان ۱۵ تا ۲۵ دقیقه امکان حضور خواهند داشت. این بخش با ایده اجرای نمایش در مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و آموزشگاه‌ها با حداقل امکانات فنی برگزار خواهد شد و نمایش‌های پیشنهادی می‌بایست واجد شرایط اجرای آسان و قابل حمل باشند.

متقاضیان لازم است چهار نسخه طرح یا نمایشنامه و شیوه اجرایی خود را جهت شرکت در این بخش ارسال کنند. به تشخیص شورای انتخاب متشکل از مربیان و کارشناسان آموزشی، حداکثر ۶ نمایش جهت شرکت در این بخش انتخاب خواهد شد. اولویت انتخاب نیز توانایی انتقال درست مفاهیم آموزشی از طریق شیوه اجرایی به کودکان خواهد بود.

به تشخیص شورای انتخاب به گروه های منتخب بخش تئاتر خردسال تا سقف ۵۰ میلیون ریال کمک هزینه تولید تعلق خواهد گرفت.

مسابقه تئاتر خیابانی نیز با امکان اجرای نمایش در مکان‌های عمومی و فضای باز برگزار خواهد شد. ارایه آثار خلاقانه با در نظرگرفتن  اولویت‌های موضوعی جشنواره و توجه ویژه به شاخصه‌های تئاتر خیابانی در گونه‌ها و شیوه‌های مختلف و برقراری ارتباط موثر با مخاطب از اهداف برگزاری این بخش است.

حداکثر ۸ نمایش در این بخش پذیرفته خواهد شد و متقاضیان لازم است سه نسخه طرح یا نمایشنامه وشیوه اجرایی خودرا به دبیرخانه ارسال کنند. کمک هزینه نمایش‌های راه یافته به جشنواره به تشخیص کمیته انتخاب ، حداکثر مبلغ ۶۰ میلیون ریال خواهد بود.

نمایش های ارایه شده در این ۲ بخش نباید پیش از این در هیچ جشنواره‌ای شرکت کرده یا اجرای عمومی شده باشند. چنانچه در هر مرحله‌ای خلاف این موضوع برای ستاد برگزاری محرز شود اثر مذکور از حضور در جشنواره منع خواهد شد.

هر متقاضی حداکثر می تواند ۲ طرح یا ایده نمایشی را برای بررسی به جشنواره در ۲ بخش یاد شده ارایه کند.

طبق گاه‌شمار فراخوان جشنواره نتیجه ارزیابی طرح های متقاضی حضور در این ۲ بخش ۲۵ مرداد ماه اعلام می شود و هنرمندان تا ۱۰ مهرماه فرصت دارند لوح فشرده نمایش خود را به دبیرخانه بفرستند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک و حقوق اجتماعی» و با دبیری مریم کاظمی در استان همدان برگزار می شود.

دبیرخانه همدان در بولوار بعثت، جنب پارک مردم، مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی، دبیرخانه دایمی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان  واقع شده است./ مهر

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار