آبادان و خرمشهر دیگر شوری آب نخواهند داشت

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 تیر 1397 | 13:01 ب.ظ
آبادان و خرمشهر دیگر شوری آب نخواهند داشت زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت آبفا استان خوزستان گفت: در آبادان و خرمشهر شوری آب دیگر نخواهیم داشت و خطی که همراه با لوله‌های آن اجرا شده تا سال ۱۴۱۵ را به راحتی پاسخگو است. به گزارش نخبگان صادق حقیقی‌پور در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت آب شرب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار داشت: خط دوم غدیر به […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل شرکت آبفا استان خوزستان گفت: در آبادان و خرمشهر شوری آب دیگر نخواهیم داشت و خطی که همراه با لوله‌های آن اجرا شده تا سال ۱۴۱۵ را به راحتی پاسخگو است.

به گزارش نخبگان صادق حقیقی‌پور در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت آب شرب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار داشت: خط دوم غدیر به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و ۱۵ تیرماه وارد مدار می‌شود.

وی ادامه داد: از ۱۵ تیرماه با کمک خداوند در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برای چندین سال بیمه هستیم و مشکلی خاصی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آبفا استان خوزستان گفت: خط دوم غدیر علاوه بر پایداری بسیار بالا، دو خطه خواهیم شد و با قطعی یک خط، دیگر خط مشکلی نخواهد داشت و با رفع شکستگی خط اول غدیر EC آب در آبادان و خرمشهر به حد استاندارد رسیده است.

وی با اشاره به این‌که شوری آب در آبادان و خرمشهر امسال نسبت به سال گذشته در این فصل کاهش پیدا کرده است، افزود: در آبادان و خرمشهر شوری آب دیگر نخواهیم داشت و خطی که همراه با لوله‌های آن اجرا شده تا سال ۱۴۱۵ را به راحتی پاسخگو است.

حقیقی‌پور بیان کرد: ۳۰ درصد نیاز آبی برای تمامی این شهرستان‌ها جهت پدافند غیرعامل به آب ‌شیرین‌کن مجهز می‌کنیم و اگر از دو خط، یکی از آن شکسته شود، یک خط پهنا پاسخگوی نیاز نیست و آب ‌شیرین‌کن‌ها وارد مدار می‌شوند و کمبود آب را جبران خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان خوزستان خاطرنشان کرد: برای تمامی شهرهای ساحلی استان خوزستان از خرمشهر تا هندیجان این برنامه‌ریزی انجام شده و این موضوع با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های استاندار خوزستان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: طرح غدیر از سال ۱۳۸۷ شروع شده و بنا بود که در مدت ۳ سال به تمام برسد و برخی‌ها می‌گویند که آیا پیش‌بینی لازم و مدیریت کافی وجود نداشت اما باید علل آن بررسی شود.

حقیقی‌پور در زمینه بوی بد آب در برخی نقاط اهواز گفت: کانال پای‌پل شکسته بود که در چند روز اخیر ترمیم شد و از شب گذشته وارد مدار شد و شاهد بهبودی آب شرب مردم اهواز هستیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان خوزستان با واکنش نسبت به برخی شایعه‌پراکنی‌ها مبنی بر قطع آب در اهواز یا دیگر شهرستان‌ها، عنوان کرد: هرگونه اطلاعیه مبنی بر قطعی آب در نقاط مختلف استان خوزستان توسط روابط عمومی استان یا مدیران ادارات مربوطه شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود./ تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار