وضعیت تنها بیمارستان دولتی بندرماهشهر در حال بهبودی است

تاریخ انتشار: جمعه 4 خرداد 1397 | 16:47 ب.ظ
وضعیت تنها بیمارستان دولتی بندرماهشهر در حال بهبودی است زمان مطالعه: ۳ دقیقه تسریع در تکمیل اورژانس، بهسازی و نوسازی فضای داخل و خارج بیمارستان، خرید دستکاه‌های تخصصی و درخواست نیرو برای جبران کمبود پرستار، پزشک و نیرو خدماتی از جمله اقدامات موثر در جهت رفع نقص‌های بیمارستان حاجیه نرگس معرفی شهرستان بندر ماهشهر بوده است. بعد از درج اخباری پیرامون وضعیت اسفناک بیمارستان حاجیه نرگس معرفی اقدامات موثری در […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تسریع در تکمیل اورژانس، بهسازی و نوسازی فضای داخل و خارج بیمارستان، خرید دستکاه‌های تخصصی و درخواست نیرو برای جبران کمبود پرستار، پزشک و نیرو خدماتی از جمله اقدامات موثر در جهت رفع نقص‌های بیمارستان حاجیه نرگس معرفی شهرستان بندر ماهشهر بوده است.

بعد از درج اخباری پیرامون وضعیت اسفناک بیمارستان حاجیه نرگس معرفی اقدامات موثری در جهت رفع نقص‌های این بیمارستان انجام شد.

به گزارش نخبگان محمدامین زرگر در گفت‌وگویی در این خصوص اظهار داشت: بهداشت و درمان از مسائل حساس و مهم هر شهرستان بوده که باید جز اولیت مسئولین باشد. با توجه به گستردگی شهرستان نیاز است که فعالیت بیشتری در این حوزه انجام شده و ما پاسخگو کمبودهای بهداشت و درمان شهرستان باشیم.

وی با اشاره به بیمارستان حاجیه نرگس معرفی افزود: این بیمارستان خیر ساز ۱۲۰ تخته شامل بخش‌های مختلف بوده که با توجه به تنوع تخصصات در این بیمارستان جمعیت زیادی از سراسر شهرستان و شهرهای اطراف به این بیمارستان سرازیر می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به آمار بالای مراجعه‌کنندگان بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بیان کرد: بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بطور متوسط ماهانه بیش از ۳۱ هزار مراجعه‌کننده دارد که در زمان مراجعه این عزیزان ۸۱ درصد از تخت‌های بیمارستان پر بوده است؛ اگر بیش از ۷۰ درصد ظرفیت هر بیمارستانی پر باشد آن بیمارستان دچار بحران است.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: اولین و اصلی‌ترین مشکل این بیمارستان آغاز طرح تحول سلامت همزمان با انتقال دانشگاه پزشکی از آبادان به اهواز بوده که باعث عقب‌ماندگی بیمارستان در همه زمینه بوده است؛ از جمله مشکلات ایجاد شده توسط طرح تحول سلامت می‌توان به تعویق در پرداخت حق الزحمه پزشکان این بیمارستان اشاره کرد.

بزرگترین و مجهزترین اورژانس کشور در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بزودی راه‌اندازی خواهد شد

زرگر با اشاره به ارژانس در حال تکمیل بیمارستان حاجیه نرگس معرفی عنوان کرد: اورژانس جدید بیمارستان حاجیه نرگس معرفی در هفته‌های آینده افتتاح خواهد شد، این اورژانس اولین اورژانس با وسعت ۱۵۰۰ متر در سطح کشور بوده که شامل ۳۰ تخت بستری اورژانس و عمل سرپایی است.

وی ادامه داد: یک کلینک تخصصی که دارای بخش‌های مختلف و مجهز در کنار اورژانس جدید بیمارستان بزودی ساخته شده و همچنین دستگاه‌هایی تخصصی نیز خریداری شده که به زودی راه‌اندازی خواهند شد این دستگاه‌ها و کلینک تخصصی قدم‌های بزرگی در جهت تسریع در انجام مراحل مداوا و ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهند بود.

سرپرست سابق بیمارستان در ادامه با اشاره به فرسودگی بعضی از قسمت‎های بیمارستان تصریح کرد:  بخش‌های مختلف بیمارستان اعم از بخش اطفال،زنان و زایمان و اتاق عمل و … نوسازی و بهسازی شده و طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. با کمک فرماندار و شهردار نما و سقف فرسوده بیمارستان نیز تعمیرشده‌اند.

کمبود نیروی انسانی و پزشک از اصلی‌ترین مشکلات بیمارستان‌های شهرستان بندر ماهشهر است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نسبت تخت به پرستار در کل استان کم بوده اما در بندر ماهشهر این اختلاف بیشتر است، با توجه به وسعت بیمارستان نیروهای خدماتی بیمارستان نیز کم بوده که در کنار کمبود پرستار مشکلات را دو برابر کرده است.

زرگر با اشاره به بیمارستان‌های دیگر شهرستان بیان کرد: بیمارستان تامین اجتماعی دارای مشکل سازمانی از طرف وزارت بهداشت و درمان بوده و به همین دلیل در تامین نیروی انسانی و پزشک دچار اختلال شده است و نیاز است استاندار و مسئولین استانی نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند؛ بیمارستان نفت شهرک بعثت نیز باید با بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی همکاری نموده تا جوابگوی مناطق اطراف خود باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در پایان با تاکید بر رفع نقص‌های موجود در بخش بهداشت و سلامت عنوان کرد: بیمارستان حاجیه نرگس معرفی برای ظرفیت خاصی در نظر گرفته شده و با توجه به حضور صنایع در منطقه بار این بیمارستان افزایش یافته و جوابگوی شهرستان نیست. ما با پیگیری و نظارت بیشتر تلاش‌ خود را در جهت رفع نقص‌های موجود انجام داده که نیاز است مسئولین شهرستان و استان با ما همکاری لازم را داشته باشند.

۴ میلیارد ریال با دستور استاندار از اعتبارات شهرستان برای تجهیز بیمارستان اختصاص یافت

محسن بیرانوند در این خصوص اظهار داشت: وضعیت بهداشت و درمان شهرستان در حوزه امکانات و تجهیزات ایده‌آل نبوده اما اقداماتی جهت بهتر شدن وضعیت انجام شده است.

وی افزود: طی بازدید شبانه استاندار استان خوزستان در ایام نوروز از بیمارستان حاجیه نرگس معرفی با دستور ایشان ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان برای تجهیز این بیمارستان و ۱ میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی سقف بیمارستان اختصاصی یافت.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: تلاش‌های ما در جهت بهتر شدن وضعیت و ارائه خدمات بهتری به مراجعه‌کنندگان بوده است؛ شهروندان باید حوصله داشته تا کارهای انجام شده در بیمارستان به پایان برسد./ تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار