چرا دفترچه بیماران سیکل سل از بیماری‌های خاص جدا شده است؟

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 | 00:38 ق.ظ
چرا دفترچه بیماران سیکل سل از بیماری‌های خاص جدا شده است؟ زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیر انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به خارج شدن دفترچه بیماران سیکل سل از جمع بیماری‌های خاص گفت: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده تاکنون نتوانسته‌ایم دفترچه بیماران سیکل سل را به بیماران خاص برگردانیم. به گزارش نخبگان مریم خوش‌اخلاق در گفت‌وگویی، با اشاره به ۱۸ اردیبهشت ماه روز جهانی تالاسمی اظهارکرد: خوزستان از نظر تعداد بیماران […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیر انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به خارج شدن دفترچه بیماران سیکل سل از جمع بیماری‌های خاص گفت: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده تاکنون نتوانسته‌ایم دفترچه بیماران سیکل سل را به بیماران خاص برگردانیم.

به گزارش نخبگان مریم خوش‌اخلاق در گفت‌وگویی، با اشاره به ۱۸ اردیبهشت ماه روز جهانی تالاسمی اظهارکرد: خوزستان از نظر تعداد بیماران تالاسمی استان دوم کشور است. در حال حاضر ۲۲۰۰ بیمار تالاسمی در خوزستان وجود دارد که ۵۰۰ نفر از این تعداد بیماران سیکل سل هستند.

وی افزود: مشکل بیماران سیکل سل دردهای استخوانی شدید است و این بیماران به صورت مداوم در بیمارستان بستری می‌شوند.

مدیر انجمن تالاسمی خوزستان با بیان اینکه حدود پنج سال است که دفترچه بیماران سیکل سل از جمع بیماران خاص خارج شده است، تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده و ارسال نامه به وزارت بهداشت و تشکیل جلسه با استانداری خوزستان تاکنون نتوانسته‌ایم دفترچه بیماران سیکل سل را به بیماران خاص برگردانیم.

خوش‌اخلاق عنوان کرد: این بیماران بابت همه مراحل درمان خود پول پرداخت می‌کنند در حالی که بسیاری از آنها توان پرداخت هزینه داروهایشان را نیز ندارند.

وی با تاکید بر لزوم  حل مشکل بیماران سیکل سل بیان کرد: بیماران سیکل سل تنها در استان‌های جنوبی کشور یعنی خوزستان، هرمزگان و بوشهر وجود دارند و اگر بیمار سیکل سل در استان‌های دیگری سکونت داشته باشد به دلیل مهاجرت بوده است.

مدیر انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به مشکلات دیگر بیماران خاص، عنوان کرد: به دلیل بدهی بیمارستان‌ها به بیمه‌ها داروهای بیماران خاص به موقع در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود و به عنوان مثال مشکلاتی را برای آن دسته از بیماران تالاسمی که باید روزانه داروی آهن‌زدا استفاده کنند ایجاد کرده است.

خوش‌اخلاق گفت: علی‌رغم اینکه همه تصور می‌کنند همه هزینه‌های درمانی بیمارانی که دفترچه خاص دارند رایگان است اما اینگونه نیست و تنها خون‌گیری و داروهای آهن‌زدایی ایرانی این بیماران رایگان است و برخی بیماران نیز نسبت به داروهای ایرانی حساسیت دارند. /ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار