استاندار: خوزستان پرظرفیت ترین استان اقتصادی کشور است

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 | 15:13 ب.ظ
استاندار: خوزستان پرظرفیت ترین استان اقتصادی کشور است زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان به لحاظ موقعیت راهبردی، اقتصادی و کشاورزی پرظرفیت ترین استان کشور است. به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی شنبه در دیدار با سفیر برزیل در فرمانداری آبادان اظهار کرد: از چهار میلیون بشکه نفت تولیدی در کشور ۲٫۷ میلیون بشکه در خوزستان تولید می شود. وی تولید نیشکر در خوزستان و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان به لحاظ موقعیت راهبردی، اقتصادی و کشاورزی پرظرفیت ترین استان کشور است.

به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی شنبه در دیدار با سفیر برزیل در فرمانداری آبادان اظهار کرد: از چهار میلیون بشکه نفت تولیدی در کشور ۲٫۷ میلیون بشکه در خوزستان تولید می شود.
وی تولید نیشکر در خوزستان و برزیل را وجه مشترک و زمینه ساز مشترک متقابل دانست و گفت:۶۰ درصد تولید شکر کشور از نیشکر در خوزستان است.
شریعتی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۲ طرح نیشکر هفت تپه و کارون ۲۰۰ هزار تن شکر تولید می کردند و با اجرای طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۶۰۰ هزار تن نیشکر در خوزستان تولید می شود.
استاندار خوزستان اظهارکرد: خوزستان با تولید ۱۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در تولید گندم، کلزا و صیفی جات رتبه نخست کشور را دارد.
وی از اجرایی شدن طرح فاز دوم منطقه پتروشیمی پس از مطالعات زیست محیطی، ادامه داد: استان خوزستان ۴۲درصد تولید پتروشیمی کشور را دارد و سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش هشت میلیارد دلار تولید می کند.
استاندار خوزستان ادامه داد: در حوزه های صنایع مادر همچون فولادسازی و پالایشگاه نیز استان خوزستان در رتبه اول و دوم کشور است.
وی بیان کرد: به لحاظ تولید برق استان خوزستان به واسطه سدهای بزرگ رتبه اول را دارد.
وی گفت: به واسطه همجواری با کشور عراق و ظرفیت های بندری استان خوزستان امکان ترانزیت کالا و تولید مشترک کالا و صادرات آن با عراق با کشور برزیل فراهم است.
استاندار خوزستان از اجرای طرح های فاینانس با کشور برزیل استقبال کرد و افزود:هم اکنون طرح توسعه پالایشگاه آبادان از طریق فاینانس با یک کشور خارجی در حال اجرا است.
شریعتی همچنین از سرمایه گذاری مشترک با کشور برزیل در زمینه تولید نیشکر و صنایع جانبی استقبال کرد.
‘رودریگو دی آزردوسانتوس’ سفیر برزیل ضمن اعلام آمادگی برای تولید انرژی پاک از نیشکر و صنایع جانبی با ایران گفت: برزیل به عنوان بزرگترین تولیدکننده نیشکر آماده انتقال دانش فنی و تجربیات خود به ایران است.
وی با بیان اینکه کشور برزیل به محصولات پتروشیمی ایران نیاز دارد و از این طریق می توان تراز تجاری ایران را به برزیل نزدیک کرد افزود: ۱٫۳ میلیارد یورو خط فاینانس برای سرمایه‌گذار در ایران باز شده که فقط منتظر ایجاد تضمین از سوی دولت ایران در این زمینه هستیم.
در این دیدار سفیر برزیل پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی برزیل را به استاندار خوزستان و فرماندار آبادان اهدا کرد.
این نشست در سالن جلسات فرمانداری آبادان با حضور استاندار خوزستان و مسئولان محلی آبادان و خرمشهر برگزار شد./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار