مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

هشت استان صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی دارند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 | 03:53 ق.ظ
هشت استان صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی دارند زمان مطالعه: ۲ دقیقه مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال در هشت استان کشور تشکیل شده است. به گزارش نخبگان،احمد رضا لعلی نیا در گفت و گویی با بیان اینکه نخستین صندوق در سال ۹۱ در اصفهان تشکیل شد اظهارکرد: هم اکنون ۳۰ […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال در هشت استان کشور تشکیل شده است.

به گزارش نخبگان،احمد رضا لعلی نیا در گفت و گویی با بیان اینکه نخستین صندوق در سال ۹۱ در اصفهان تشکیل شد اظهارکرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار در قالب ۱۵۰ تعاونی در کل کشور در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند.
وی یکی از راه های توسعه و بهبود عرصه های منابع طبیعی را تقویت مشارکت های مردمی عنوان کرد و افزود: ۴۹ درصد سهم این صندوق دولتی و ۵۱ درصد سهم مردمی است.
لعلی نیا گفت: این تعاونی ها با همکاری اداره های منابع طبیعی و مردم می توانند در تقویت منابع طبیعی فعالیت داشته باشند.
مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: در برخی از استان های کشور این صندوق ها تشکیل شده اما تنها سهم مردم جمع آوری شده و به دلیل محدودیت منابع مالی دولت، سهم بخش دولتی تامین نشده و صندوق فعالیت خود را آغار نکرده است.
وی بیان کرد: در صورت حل شدن تنگناها تا ۲ ماه دیگر می توان تعداد هشت صندوق در سطح کشور را به ۱۶ صندوق افزایش داد.
وی گفت: طبق قانون باید سقف سرمایه گذاری در هر صندوق ۱۰ میلیارد ریال باشد اما برای توسعه منابع طبیعی نیاز است که سرمایه هر صندوق یک هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
مشاور رییس سازمان جنگل های کشور در ادامه با اشاره به مشکلات زیست محیطی از جمله گرد و غبار در خوزستان اظهارکرد: با کمک این صندوق و مشارکت مردم می توان در بهبود وضعیت زیست
محیطی و تسهیل اجرای پروژه های منابع طبیعی در این استان گام برداشت.
وی گفت: مشابه این صندوق در جهاد کشاورزی نیز از سال ۸۳ ایجاد شد که تاکنون ۱۱۰ صندوق در این حوزه با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال ایجاد شده است.
لعلی نیا مشاور رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر یک روزه خود به اهواز در کارگاه آموزشی ‘تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی’ با هدف ایجاد اشتغال و معرفی و بررسی روند تشکیل این صندوق در سالن همایش مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی (جنب سازمان محیط زیست) حضور یافت. / ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار