وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم:

ارتقای کیفیت عامل اصلی گرایش به کالای داخلی است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 | 03:29 ق.ظ
ارتقای کیفیت عامل اصلی گرایش به کالای داخلی است زمان مطالعه: ۲ دقیقه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم اظهار کرد: تولید کنندگان باید در ارتقای کیفیت کالاهای داخلی تلاش کنند تا مردم گرایش بیشتری به خرید کالای های ایرانی پیدا کنند.  به گزارش نخبگان، سید محمد حسینی سه شنبه در همایش حمایت از کالای ایرانی در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم اظهار کرد: تولید کنندگان باید در ارتقای کیفیت کالاهای داخلی تلاش کنند تا مردم گرایش بیشتری به خرید کالای های ایرانی پیدا کنند.

 به گزارش نخبگان، سید محمد حسینی سه شنبه در همایش حمایت از کالای ایرانی در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به شعار امسال حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: تولید کنندگان باید به کار خود کیفیت بدهند و از افراد متخصص و مبتکر استفاده کنند.
وی افزود: تولیدکنندگان باید با هم رقابت سالم داشته باشند و تولیدکننده کالای با کیفیت و قیمت بهتر به جامعه معرفی شود.
حسینی در راستای حمایت از کالای ایرانی و ترویج این فرهنگ گفت: باید تکلیف مردم، دولتمردان و تولید کنندگان تفکیک شود و تولید کننده نباید فقط به سود آوری مقطعی در بازار توجه کند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این دیدگاه که چون امسال به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، مردم ناچارند هر کالایی را که به آنها تحویل داده می شود استفاده کنند یک نگاه خودخواهانه و ناشی از نادیده گرفتن مسایل ملی است.
وی گفت: وقتی در داخل نیازهای خود را تامین کرده و وابستگی کمتری داشته باشیم هیچ اهرم فشاری در اختیار دیگران نیست.
حسینی اظهار کرد: اگر به مصرف کالای داخلی روی آوریم و کالاها به فروش برسد تولید کننده با انگیزه کار خود را توسعه می دهد.
وی با ارایه مثالی مبنی بر اینکه مصرف لوازم آرایشی در ایران، رتبه هفتم را در جهان دارد گفت: بخش عمده آن قاچاق است و با این کار ارز کشور خارج می شود که تغییر این وضعیت یک فعالیت فرهنگی می طلبد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم بیان کرد: تغییر فرهنگ خرید کالای خارجی کار ساده ای نیست و در این راستا رسانه ها، دانشجویان و استادان نقش موثری دارند و از تجربه کشورهای دیگر نیز می توان استفاده کرد.
وی با اشاره به نقش خرید کالای داخلی در ایجاد فرصت های شغلی گفت: مردم هم باید همت کنند چون اگر با وجود فرزند بیکار، حاضر به مصرف کالای داخلی نیستند وضعیت بدتر می شود.
حسینی ادامه داد: برای حمایت و مصرف کالای داخلی، نظریات اعتقادی و دینی وجود دارد و عقل سلیم و تجربه از کشورهای دیگر نیز این موضوع را نشان می دهد.
همایش حمایت از کالای ایرانی به همت بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار