استانداری خوزستان در ساماندهی خبرنگاران و حمایت از صنف مطبوعات پیشگام باشد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 فروردین 1397 | 13:03 ب.ظ
استانداری خوزستان در ساماندهی خبرنگاران و حمایت از صنف مطبوعات پیشگام باشد زمان مطالعه: ۳ دقیقه در جلسه اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خوزستان با معاون سیاسی اجتماعی استانداری درباره برطرف کردن موضوع ساماندهی خبرنگارن گفته شد که این اقدام با دعوت نظام‌مند خبرنگاران از استانداری کلید بخورد. به گزارشنخبگان، “علی حسین حسین زاده” امروز در جلسه با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان بیان کرد: جایگاه خانه مطبوعات باید […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در جلسه اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خوزستان با معاون سیاسی اجتماعی استانداری درباره برطرف کردن موضوع ساماندهی خبرنگارن گفته شد که این اقدام با دعوت نظام‌مند خبرنگاران از استانداری کلید بخورد.

به گزارشنخبگان، “علی حسین حسین زاده” امروز در جلسه با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان بیان کرد: جایگاه خانه مطبوعات باید توسط اعضا و نیز افراد خارج از مجموعه ارتقا یابد زیرا این مهم بر اثرگذاری این مجموعه تاثیر مستقیم و انکارناپذیری خواهد داشت.

وی پیرامون ساماندهی اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران یادآور شد: این موضوع از دیرباز مطالبه رسانه‌ها بوده و این امر نیازمند ورود ارشاد است زیرا حیطه نظارتی بر عهده ما است و مباحث اجرایی مستقیما به ارشاد استان برمی‌گردد که در جلسه‌ای با حضور استانداری، خانه مطبوعات و ارشاد استان این موضوع قابل پیگیری تا حصول نتیجه است.

رئیس خانه مطبوعات استان خوزستان تاکید کرد: خانه مطبوعات باید سعی کند اعضا و غیر عضوها را زیر چتر خود داشته باشد تا تقابلی صورت نگیرد.

حسین نژادیان رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان در این جلسه با تاکید بر موضوع ساماندهی اصحاب رسانه بیان داشت: چالشی که مدیران دستگاه‌ها و حتی خود خبرنگاران با آن روبه رو هستند برگزاری نشست‌های خبری با جمعیتی خارج از عرف و خروجی به مراتب کمتر از جمعیت حاضر است.

دعوت نظام‌مند خبرنگاران از استانداری کلید بخورد

نایب رئیس خانه مطبوعات استان نیز گفت: مطالبه اصحاب واقعی قلم ایجاد تمایز میان خبرنگاران برجسته و صاحب قلم از طیفی است که تحت عناوین دیگر در جلسات حضور پیدا می‌کنند.

مجید منادی با بیان اینکه این نقد به برخی از مجموعه‌های اداری از جمله استانداری وارد است افزود: رسانه‌ای وجاهت دارد که رسمی و مسئول و مکان آن مشخص و برای همه روشن باشد از این رو جولان دادن رسانه‌های صرفا مجازی که هیچ پایگاه و وجود خارجی ندارند زیبنده که نیست بعضا مخرب و مشکل ساز نیز بوده است.

وی تاکید کرد: حل این موضوع و دعوت نظام مند خبرنگاران باید ابتدا از سوی چند مجموعه مادر نظیر استانداری که تولید کننده بیشترین اخبار و محتوای رسانه‌ای هستند کلید بخورد.

نایب رئیس خانه مطبوعات استان در ادامه خواستار تامین امکانات رفاهی و ورزشی از سوی مجموعه‌های توانمند استان با همکاری استانداری خوزستان جهت استفاده و بهره مندی اصحاب رسانه شد.

مسائل معیشتی خبرنگاران در برخی موارد حاد هست

صادق سلامت دوم دبیر هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: استانداری باید ابزار مورد نیاز و حمایت معنوی خود را برای ساماندهی و اصلاح امور در اختیار خانه مطبوعات قرار دهد.

دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان به عنوان نماینده جامعه خبرنگاری استان گفت: مسائل معیشتی خبرنگاران در برخی موارد بدون تعارف حاد هست، عدم برخورداری از پوشش بیمه و حقوق و دستمزد مکفی و امکانات رفاهی علی رغم سختی کاری که این عزیزان پیش رو دارند به عنوان یک معضل مطرح است.

قول مساعد معاون استاندار خوزستان در زمینه تامین منابع مالی و رفاهی اصحاب رسانه

فاطمه زومند با بیان اینکه برخی از این موارد محدودیت‌هایی را برای عضویت برخی از علاقه‌مندان در خانه مطبوعات ایجاد کرده است، افزود: معاونت سیاسی اجتماعی به عنوان دستگاه بالادستی می‌تواند اهرمی جهت ساماندهی وضعیت معیشتی و جایگاه اجتماعی خبرنگاران باشد.

در این جلسه همچنین آقایان “افتخار فرج” و “عباس مطر” عضو و بازرس خانه مطبوعات استان خوزستان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات تکمیلی پرداختند.

گفتنی است با قول مساعد معاون استاندار خوزستان در زمینه تامین منابع مالی و رفاهیات  مقرر شد با هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان سهمیه‌های ورزشی برای استفاده اهالی رسانه از امکانات موجود در نظر گرفته شود.

همچنین مقرر شد هماهنگی‌های لازم جهت تحویل طبقه همکف ساختمان سرای روزنامه‌نگاران سابق استان به خانه مطبوعات جهت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی صورت گیرد./تسنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار