وزیر نیرو با اشاره به وضعیت بارش ها:

باید تجدیدنظر جدی در استفاده از منابع آب داشته باشیم

تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 فروردین 1397 | 12:08 ب.ظ
باید تجدیدنظر جدی در استفاده از منابع آب داشته باشیم زمان مطالعه: ۲ دقیقه وزیر نیرو گفت: امسال سال خاصی به لحاظ کمبود بارش ها است و طبیعتا باید تجدیدنظر جدی در استفاده از منابع محدود آب داشته باشیم. به گزارش نخبگان، رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از نیروگاه مارون و آبگیری آزمایشی سد تنظیمی آریوبرزن که امروز، ۳۰ فروردین ماه در بهبهان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزیر نیرو گفت: امسال سال خاصی به لحاظ کمبود بارش ها است و طبیعتا باید تجدیدنظر جدی در استفاده از منابع محدود آب داشته باشیم.

به گزارش نخبگان، رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از نیروگاه مارون و آبگیری آزمایشی سد تنظیمی آریوبرزن که امروز، ۳۰ فروردین ماه در بهبهان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای چنین طرح هایی کار ساده ای نیست. از زمان مطالعه و سپس اجرا نیروهای وسیعی در بخش های مختلف در کشور به کار گرفته می شوند تا شاهد افتتاح چنین طرح هایی باشیم.

وی افزود: ما در یک دنیای به هم پیوسته زندگی می کنیم به ویژه که امروز به برکت فناوری های موجود همه دیوارها برداشته شده و ما در کسری از ثانیه می توانیم از عمق اتفاقات در نقاط مختلف دنیا با خبر شویم.

وزیر نیرو تصریح کرد: امروز می دانیم که هنوز از هر ۱۰نفر در روی کره زمین حداقل یک نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. امروز می دانیم که از هر سه نفر، قطعا یک نفر به سیستم بهداشتی و توالت دسترسی ندارد.

اردکانیان عنوان کرد: امروزه چند میلیون از دختران و زنان به دلیل مسئولیتی که برای تامین آب دارند و باید حدود ۶ تا ۸ ساعت از روز را صرف رسیدن به منبعی برای تهیه آب شرب کنند، از تحصیل باز مانده اند.

وی ادامه داد: وقتی شرایط دنیا را با شرایط کشور خودمان مقایسه می کنم، به ویژه در سال های پس از جنگ علی رغم پیشرفت ها و کارهای بزرگی که انجام داده ایم، در بحث ایجاد و افزایش سطح رضایت مندی مردم از خیلی از مردمان دنیا عقب تر هستیم و در این زمینه نمره خوبی نمیگیریم.

وزیر نیرو بیان کرد: ما کار سخت اجرای پروژه های عمرانی را به دست متخصصان ایرانی طراحی و اجرا کرده ایم اما ایجاد همه این فعالیت ها در نهایت باید به رضایت مندی مردم منجر شود زیرا رضایت مندی مردم جز اصلی ترین نکات است.

اردکانیان عنوان کرد: انگشت اتهام را به سوی هیچ یک نفر یا یک گروه خاص نمی توان دراز کرد و در زمینه ایجاد احساس رضایت مندی در مردم به جهات مختلف کم کاری کرده ایم.

وی افزود: حق طبیعی مردم است که از آب طبیعی سالم و سیستم های جمع آوری و تصفیه فاضلاب و از امکان داشتن معیشت مناسب و آبرومند در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بهره مند شوند اما اینکه خدایی نکرده این کارهای مهم را با هزینه کاهش سطح رضایت مندی ها انجام ندهیم، موضوعی مهم و هنرمندانه ای است که باید به آن توجه شود.

وزیر نیرو گفت: سطح کارهایی که انجام شده و اندازه کارهایی که در حال انجام است و توجه و دلسوزی که دولت و نمایندگان به رفاه بیشتر مردم دارند، نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بیشماری از کشورهای دنیا کم نظیر است.

اردکانیان ادامه داد: امسال سال خاصی به لحاظ کمبود بارش ها است و طبیعتا باید تجدید نظر جدی در استفاده از منابع محدود آب داشته باشیم.

وی افزود: باید اولویت را برای تامین آب شرب کشور بگذاریم و در شیوه و چگونگی مصرف آب در سایر بخش ها از جمله کشاورزی مراقبت های لازم را انجام دهیم تا این تابستان را با سختی و مشقت کمتری پشت سر بگذاریم./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار