فراخوان نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی استان خوزستان منتشر شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 27 فروردین 1397 | 15:00 ب.ظ
فراخوان نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی استان خوزستان منتشر شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی استان خوزستان در شهرستان آغاجاری خبر داد. به گزارش نخبگان، محمد جوروند با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مشارکت انجمن‌های ادبی و فرهنگی، هنری شهرستان آغاجاری […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی استان خوزستان در شهرستان آغاجاری خبر داد.

به گزارش نخبگان، محمد جوروند با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مشارکت انجمن‌های ادبی و فرهنگی، هنری شهرستان آغاجاری اردیبهشت ٩٧ فعالیت خود را آغاز می‌کند.

جوروند افزود: این جشنواره در ۲ بخش نقالی و شاهنامه‌خوانی در گستره استانی و در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را کشف استعدادها و ظرفیت‌های استان خوزستان در زمینه نقالی و شاهنامه‌خوانی و تشویق جوانان به این هنر و شناخت اندیشه‌های حکیم ابوالقاسم فردوسی برشمرد و گفت: گسترش بیش از پیش فرهنگ پهلوانی و قهرمانی با روایت داستان‌های غرورآفرین شاهنامه فردوسی و تجلیل از تلاشگران و پیشکسوتان عرصه نقالی و شاهنامه‌خوانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شرایط ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره یادآور شد: آثار هنرمندان در قالب لوح فشرده به صورت صوتی و تصویری به مدت ١٢ دقیقه و با کیفیت بالا به همراه مشخصات کامل شرکت‌کننده و احیانا همراهان فنی وی تا تاریخ ١۵ اردیبهشت ٩٧ به پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به نشانی  Akbar.mamoyi ١٣٩۵@gmail.com و یا به نشانی آغاجاری، میدان حافظ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آغاجاری ارسال شود.

وی ادامه داد: شرکت در ۲ بخش نقالی و شاهنامه‌خوانی جشنواره برای شرکت‌کنندگان بلامانع بوده و هیات داوران در هر ۲ بخش و رده سنی به سه برگزیده نهایی لوح تقدیر و جوایز نفیس اهدا خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شرکت‌کنندگان در صورت ارایه اثری ترکیبی (موسیقی و….) باید با دبیرخانه جشنواره هماهنگی کنند. همچنین منتخبان می‌توانند از لباس‌های محلی و اصیل ایرانی در روز اجرا در جشنواره استفاده کنند.

به گفته جوروند: عدم حضور در بخش پایانی جشنواره (در صورت برگزیده شدن) به منزله انصراف از شرکت در جشنواره تلقی و فرد دیگری با نظر هیات داوران جایگزین خواهد شد./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار