برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۴۵۰ مسجد در خوزستان

تاریخ انتشار: پنجشنبه 9 فروردین 1397 | 14:17 ب.ظ
برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۴۵۰ مسجد در خوزستان زمان مطالعه: < 1 دقیقه معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۴۵۰ مسجد در سراسر استان خبر داد. به گزارش نخبگان ، حجت‌الاسلام عباس‌علی رستمی‌نیا در گفتگویی، در خصوص برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد: سنت حسنه اعتکاف هر ساله  در ایام البیض( ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب) با استقبال پرشور مردم مخصوصا […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۴۵۰ مسجد در سراسر استان خبر داد.

به گزارش نخبگان ، حجت‌الاسلام عباس‌علی رستمی‌نیا در گفتگویی، در خصوص برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد: سنت حسنه اعتکاف هر ساله  در ایام البیض( ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب) با استقبال پرشور مردم مخصوصا جوانان و دانشجویان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۴۰ هزار خوزستانی در مراسم اعتکاف شرکت کنند، افزود: امسال در استان خوزستان بیش از ۴۵۰ مسجد میزبان معتکفان در شهرها، روستاها و محلات خواهند بود که از این تعداد ۹۰ مسجد در اهواز هستند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۰ مسجد در خوزستان پذیرای معتکفان بود، افزود: سال گذشته ۳۷ هزار نفر در خوزستان  در مراسم اعتکاف شرکت کردند که ۶۰ درصد این معتکفان زنان و ۴۰ درصد مردان بودند.

رستمی‌نیا عنوان کرد: در مراسم اعتکاف سخنرانی با موضوعات مختلف، مداحی، قرائت قرآن، نماز جماعت و برخی برنامه های مذهبی دیگر انجام می شود.

وی گفت: مراسم اعتکاف از دیر باز انجام می شده و در آیات قرانی بیان شده که به حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل(ع)  به انجام اعتکاف توصیه شده است  و  در دین اسلام از زمان پیامبر اکرم(ص) این مراسم برگزار می شد.

معاون فرهنگی  پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان  بیان کرد: مراسم اعتکاف در سه روز و به دور از تعلقات دنیایی و در یک فضای معنوی انجام می شود و می تواند زمینه خودسازی باشد./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار