با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی؛

توافقنامه گردشگری دریایی در خوزستان امضا شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 فروردین 1397 | 13:35 ب.ظ
توافقنامه گردشگری دریایی در خوزستان امضا شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه سازمان‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بنادر و کشتیرانی و استانداری خوزستان روز دوشنبه برای راه ‌اندازی گردشگری دریایی در خوزستان توافقنامه همکاری امضا کردند. به گزارش نخبگان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه آیین امضای این توافقنامه سه جانبه در اهواز اظهار کرد: پهنه دریایی در شمال و […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سازمان‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بنادر و کشتیرانی و استانداری خوزستان روز دوشنبه برای راه ‌اندازی گردشگری دریایی در خوزستان توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نخبگان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه آیین امضای این توافقنامه سه جانبه در اهواز اظهار کرد: پهنه دریایی در شمال و جنوب کشور، ظرفیت بی نظیری را برای جابجایی کالا و گردشگری به وجود آورده و اکنون در کنار سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی در این زمینه و در گام نخست، گردشگری دریایی را در کشور رونق بخشیم.
علی اصغر مونسان با ابراز امیدواری از رونق گردشگری دریایی و آبی در خوزستان افزود: امید است که این نوع گردشگری را که با حداقل امکانات شدنی، و رونقی برای اهواز، آبادان و خرمشهر است، در رودخانه کارون به ثمر برسانیم.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه گردشگری در سراسر جهان فرابخشی بوده، گفت:شکوفایی بخش گردشگری تنها با کمک بخش های مختلف میسر شده و بنابراین نیاز است که حوزه های مختلف همکاری کنند تا با کمک یکدیگر گردشگری رودخانه ای در کارون رونق گیرد.
مونسان ادامه داد: در حوزه گردشگری دریایی در کشور، تاکنون یا مشکل ایجاد شده یا گام های کوچکی برداشته شده ولی گردشگری آبی در خوزستان می تواند پایلوت خوبی برای همکاری بین بخشی باشد که رونق گردشگری را در خوزستان به دنبال خواهد داشت.

** بنادر و دریانوردی آماده ارایه تسهیلات به گردشگری دریایی خوزستان
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت:خوزستان برای گردشگری دریایی و رودخانه ای سرشار از ظرفیت بوده و این سازمان آمادگی دارد تا تسهیلات آسان را به فعالان گردشگری دریایی، شناورهای گردشگری، و ارایه دهندگان بسته های رونق گردشگری دریایی در خوزستان اعطا کند.
محمد راستاد افزود: امید است بتوانیم در گام نخست گردشگری رودخانه ای را بین اهواز، آبادان و خرمشهر بررسی و احیا کنیم و در صورت وجود ظرفیت و امکانات،در مرحله بعدی، انتقال کالا و بار را نیز اجرایی کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:سازمان بنادر و دریانوردی موافق الحاق بندر چوئبده آبادان و اروند کنار به منطقه آزاد اروند بوده و امید است نشست هماهنگی به زودی برگزار و به جمع بندی نهایی در این زمینه برسیم.

** ظرفیت بالای گردشگری دریایی، رودخانه ای و تالابی خوزستان
استاندار خوزستان نیز در حاشیه این آیین بیان کرد:اکنون از خرمشهر تا دارخوین امکان کار گردشگری و حمل و نقل دریایی وجود دارد ولی باید تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.
غلامرضا شریعتی با اشاره به انجام مطالعات بیشتر برای کار تفریحی و همچنین امکان انتقال بار به صورت دریایی تا شهر اهواز افزود: این مطالعات با همکاری سازمان میراث فرهنگی، سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی و با محوریت آقای مونسان صورت می گیرد.
وی همچنین گفت: منطقه آزاد اروند مایل است تا این ۲ بندر را در محدوده خود قرار داده و آنها را فعال کند که البته این موضوع از نظر تجاری و گردشگری برای خوزستان بسیار لازم است بنابراین توافق اولیه صورت گرفته و در هفته های آینده پس از انعقاد، این تفاهم نامه به دولت ارایه می شود.
وی با اشاره به توافق سه جانبه برای راه‌اندازی گردشگری دریایی خوزستان افزود:ظرفیت زیادی در زمینه گردشگری دریایی، رودخانه ای و تالابی در خوزستان وجود دارد که می تواند و باید شکوفا شوند به همین دلیل توافق نامه ای در این زمینه صورت گرفت.
شریعتی ادامه داد: سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی رودخانه ها نیز تاکنون مطالعات و اقدامات خوبی در بحث گردشگری انجام داده که به عنوان ضلع چهارم وارد کار می شود.
به گزارش نخبگان علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور صبح روز دوشنبه با هدف دیدار از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و گردشگری، همراهی راهیان نور و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد.
افتتاح هتل بارمانی خرمشهر، حضور در جمع راهیان نور،و حضور در یادمان شهدای شلمچه، مسجد رنگونی های آبادان، بازار امیری و موزه آبادان از جمله برنامه های سفر یک روزه رییس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به خوزستان بود.
استان خوزستان با داشتن چندین رودخانه مهم از جمله کارون، دز، کرخه و دریاچه های پشت سدهای آن، و نیز ساحل طولانی با آب های نیلگون خلیج فارس، از ظرفیت بالای گردشگری آبی و دریایی برخوردار است که تاکنون توجه چندانی به آن نشده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار