ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی برای افزایش کیفیت کالای ایرانی ضروری است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 فروردین 1397 | 13:32 ب.ظ
ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی برای افزایش کیفیت کالای ایرانی ضروری است زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی منجر به افزایش کیفیت کالای ایرانی و گرایش مردم به مصرف کالای داخلی می شود. به گزارش نخبگان،عبدالنبی سواعدی سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه حمایت از […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی منجر به افزایش کیفیت کالای ایرانی و گرایش مردم به مصرف کالای داخلی می شود.

به گزارش نخبگان،عبدالنبی سواعدی سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: ایجاد زیرساخت های لازم برای اصلاح در فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل، کمک به ارتقای کیفیت محصولات داخلی، کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی، ایجاد شبکه توزیع و خدمات به مصرف کنندگان و نوسازی فناوری محصولات تولیدی به ارتقای سطح مهارت و دانش نیروی انسانی مولد کشور نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال جهت گیری برنامه های توانمندسازی نیروی انسانی و مهارت آموزی مشخصی ارایه خواهد شد افزود: برای این مهم همسویی و برقراری ارتباط مناسب بین تولیدکنندگان و موسسه های آموزشی به خصوص موسسه های مهارت آموزی نقش کلیدی خواهند داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان کرد:طراحی و ایجاد شبکه های تولید، توزیع و خدمات برای محصولات داخلی با بهره گیری از علوم و فنون بازاریابی و فروش و تامین نیروهای کارآمد ماهر در حوزه های مختلف زاییده ارتباط بین سیستم های آموزشی و صنایع خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد:در سال جاری ارتباط و بهره مندی از ظرفیت های صنایع و صنوف از یک سو و ظرفیت های سازمان های فنی و آموزشی از سوی دیگر دو بال پرواز برای رسیدن به هدف می باشند.
سواعدی اذعان کرد:با تحقق این امر صنایع و صنوف رونق خواهند گرفت و هم سازمان های آموزشی هدفمند و موثر به جامعه خدمات خواهند داد.
سواعدی تاکیدکرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان امسال در اجرای این مهم مهارت آموزی هدفمند و برابر نیاز صنایع و صنوف را در سرلوحه کار خود قرار داده و تمام ظرفیت و توان خود را در این مسیر قرار خواهد داد.
وی عنوان کرد:ایجاد مراکز جوار صنایع و صنوف، استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی برای مهارت آموزی در جهت توسعه طرح کارورزی دانش آموختگان و مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیاز سنجی مشترک برای تربیت نیروی ماهر و نیمه ماهر با همکاری صنایع و صنوف استان توسعه مراکز مهارت آموزی جوار دانشگاهی ، استفاده از الگوهای جدید مهارت آموزی معطوف به تولید و اشتغال و کمک به توسعه شتاب دهنده های کسب و کارهای نوین، استفاده از کالای ایرانی در تجهیزات آموزشی و مواد مصرفی آموزشی کمک به توسعه فرهنگ استفاده از کالای ملی از جمله روش های برنامه های اجرایی سال ۱۳۹۷ می باشد.
سواعدی تصریح کرد:مدیران صنایع وتولیدکنندگان ازطریق مهارت آموزی وایجاد شبکه های بازاریابی وخدمات پس ازفروش می توانندبه توسعه دست یابند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری برای توسعه و افزایش تولیدات نیازمند توسعه منابع انسانی است ومطمئن ترین راه برای رسیدن به این هدف سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور است که دراین زمینه تجارب ارزنده ای دارد.
مقام معظم رهبری امسال را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
در همین راستا وزیر کشور در نخستین گام ، ممنوعیت خرید کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شوند را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار