۱۴ اثر صنایع‌ دستی خوزستان نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 بهمن 1396 | 17:53 ب.ظ
۱۴ اثر صنایع‌ دستی خوزستان نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند زمان مطالعه: < 1 دقیقه معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان خوزستان از دریافت نشان ملی مرغوبیت برای ۱۴ اثر استان خبر داد. به‌ گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا ، پرویز طلائیان‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: استان خوزستان در چهارمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، با […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان خوزستان از دریافت نشان ملی مرغوبیت برای ۱۴ اثر استان خبر داد.

به‌ گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا ، پرویز طلائیان‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: استان خوزستان در چهارمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، با ۲۵ اثر از ۲۰ صنعتگر شرکت کرده بود. 

او افزود: از این تعداد ۱۴ اثر از ۱۲ نفر از هنرمندان استان از شهرستان های دزفول، اندیمشک، اهواز، لالی، شوشتر و اندیکا موفق به دریافت نشان شدند.

طلاییان‌پور در خصوص آثاری که موفق به دریافت نشان شدند٬ تصریح کرد: این آثار شامل گلیم رندی، گلیم با طرح چوقا، پرده با طرح چوقا، چوقا، شال گردن با طرح چوقا، بازوبند ماری نقره و محصولات مختلف در رشته کپو بوده‌اند.

معاون صنایع دستی خوزستان با اشاره به این که در داوری نشان، آثار براساس شاخص‌هایی نظیر مرغوبیت، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری، قابلیت بازاریابی و کاربردی بودن محصولات ارزیابی می شوند، افزود: برای داوری آثار امتیازاتی بین سه و نیم تا پنج در نظر گرفته شده بود که هشت اثر از ۱۴ اثر انتخاب شده بیش از ۴ امتیاز را به خود اختصاص داده‌اند. 

استان خوزستان تاکنون ۶۵ نشان ملی و مرغوبیت را در رشته های مختلف صنایع دستی دریافت کرده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار