هجوم کرم پروانه گربه‌ نوروزی به روستای کلدوزخ ایذه !

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 بهمن 1396 | 17:30 ب.ظ
هجوم کرم پروانه گربه‌ نوروزی به روستای کلدوزخ ایذه ! زمان مطالعه: < 1 دقیقه نخبگان: کرمهای حشره پروانه گربه نوروزی به روستای کلدوزخ‌ شهرستان ایذه هجوم‌ آوردند. به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه زیستگاه این کرم در درختان و‌حاشیه ی تالاب ها می باشد، عنوان کرد: متاسفانه باتوجه به خشکسالی های اخیر و کم بارشی و […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نخبگان: کرمهای حشره پروانه گربه نوروزی به روستای کلدوزخ‌ شهرستان ایذه هجوم‌ آوردند.

به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه زیستگاه این کرم در درختان و‌حاشیه ی تالاب ها می باشد، عنوان کرد: متاسفانه باتوجه به خشکسالی های اخیر و کم بارشی و خالی بودن تالاب ها و‌نبود منابع تامین خوراک ، این‌کرم ها به روستا هجوم‌آورده اند.
مصطفی هنرمندیان با بیان اینکه کرمهای حشره این پروانه موجب وارد آمدن خسارت به مزارع کشاورزی می شود افزود: متولی مبارزه با این کرم ها مرکز‌بهداشت است و گزارش این رویداد برای اقدام لازم در اختیار این مرجع قرار گرفته است.
(لارو شاپرک گربه نوروزی) (با نام علمی Malacosoma disstria) گونه ای شاپرک از تیره شاپرک‌های پشمالو است که معمولاً اواخر اسفند ماه و اوایل تابستان از پیله بیرون می‌آید و چون دوران حضور آن نویدبخش نوروز است از دیرباز به این نام شناخته می‌شده است.
روستای کلدوزخ با حدود سه هزار و۸۰۰نفر جمعیت در پنج ‌کیلومتری شهرستان ایذه قرار دارد.
۲۵۰ هکتار از زمینهای این روستا زیر‌کشت کلزا، گندم‌ و جو‌ هستند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار