رقابت بیش از یک هزار دانش­ آموز خوزستانی در المپیادهای علمی

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 بهمن 1396 | 22:40 ب.ظ
رقابت بیش از یک هزار دانش­ آموز خوزستانی در المپیادهای علمی زمان مطالعه: < 1 دقیقه رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک هزار و ۶۳۳ دانش آموز پایه دهم و یازدهم خوزستانی در مرحله اول المپیادهای علمی دانش ­آموزی در سطح استان شرکت کردند. جمال حیدری در گفت و گویی با بیان اینکه مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی در قالب هشت رشته […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک هزار و ۶۳۳ دانش آموز پایه دهم و یازدهم خوزستانی در مرحله اول المپیادهای علمی دانش ­آموزی در سطح استان شرکت کردند.

جمال حیدری در گفت و گویی با بیان اینکه مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی در قالب هشت رشته برگزارشد، عنوان کرد: این المپیادهای علمی در ۱۳ حوزه امتحانی و ۱۰ منطقه آموزش و پرورش خوزستان و با رقابت یک هزار و ۶۳۳ دانش­آموز پایه دهم و یازدهم در استان برگزار شد.
وی گفت: دانش آموزان در قالب رشته­های کامپیوتر، ادبی، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، سلول­های بنیادین و پزشکی بازساختی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
حیدری افزود: از تعداد یک هزار و ۶۳۳دانش­آموز شرکت کننده در این المپیادها، ۸۴۶ دانش­آموز دختر و ۷۸۷ دانش آموز پسر بودند.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خوزستان در خصوص اهداف برگزاری این المپیادها در استان، اظهار کرد: بسترسازی برای رشد توانمندی دانش­آموزان در حوزه های علمی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش­آموزی به رقابت­های کشوری و بین المللی و ارتقای شاخص­های علمی دانش­آموزان استان از مهمترین اهداف برگزاری این رقابت­های بزرگ علمی است.
وی اضافه کرد: نتایج مرحله اول این المپیادهای علمی نیمه اول اسفندماه سال جاری از طریق سامانه المپیادهای علمی دانش­آموزان به نشانی http://oly.medu.ir اعلام خواهد شد و مرحله دوم این المپیادها نیز در نیمه دوم فروردین ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. (ایرنا)

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار