۳۰دی آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 دی 1396 | 21:17 ب.ظ
۳۰دی آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان ، ۳۰دی ۱۳۹۶ را آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی استان در سال زراعی ۹۷-۹۶ اعلام کرد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، محمد آلاله روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: پیش از این ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۶ آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی استان بود […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان ، ۳۰دی ۱۳۹۶ را آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی استان در سال زراعی ۹۷-۹۶ اعلام کرد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، محمد آلاله روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: پیش از این ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۶ آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی استان بود که بنا به پیشنهاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، این فرصت یک ماه تمدید شد تا کشاورزان استان بتوانند با انگیزه و فرصت بیشتری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.
وی با اشاره به خشکسالی شدید استان که در ۴۷ سال گذشته بی سابقه بوده ، از کشاورزان خوزستان خواست با توجه به وضعیت آب و هوایی ، تنش آبی شدید و احتمال وارد شدن خسارت به کشت و زرعشان ، نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند تا بتوان با حمایت از این قشر زحمت کش ، ضریب امنیت غذایی کشور را افزایش داد.
وی با بیان اینکه از مجموع ۳۸۰هزار هکتار اراضی گندم آبی در سال زراعی جاری در استان ، کمتر از ۴۰درصد سطح اراضی گندم آبی زیرپوشش بیمه ای قرار گرفته، افزود: در هیچ سالی ، سطح پوشش بیمه ای گندم آبی به این میزان نبوده است.
مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خوزستان ، بیمه محصولات کشاورزی را تنها راه حمایت قانونی و موثر دولت از بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: ۷۰درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را دولت و ۳۰درصد را کشاورزان پرداخت می کنند.
وی در ادامه ، پرداخت نکردن خسارتهای بیمه کشاورزان در سال زراعی گذشته را علت و انگیزه اصلی کم رغبتی کشاورزان برای بیمه محصولات زراعی شان در سال جاری بیان کرد و افزود:مطالبات بیمه کشاورزان در سال زراعی ۹۶- ۹۵ حدود ۷۰۰میلیارد ریال است که هم اکنون در حال پیگیری برای پرداخت مطالبات از سوی دولت هستیم.
به گفته آلاله در سال زراعی جاری در مجموع حدود ۲۵۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند در حالی که در سال زراعی گذشته این میزان حدود ۷۳۰هزار هکتار بود.
استان خوزستان با ۱٫۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی ، سالانه ۱۴٫۵میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی تولید می کند و از این حیث در رتبه نخست کشوری قرار دارد.
قرار است با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری ، تولید سالانه محصولات کشاورزی و باغی در استان به ۲۵میلیون تن برسد.
استان خوزستان قطب اول تولیدات محصولات زراعی است و در سال زراعی گذشته با تولید ۱٫۷میلیون تن گندم رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار