مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

خوزستان رتبه دوم تلفات جاده‌ای در کشور را دارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 آذر 1396 | 13:02 ب.ظ
خوزستان رتبه دوم تلفات جاده‌ای در کشور را دارد زمان مطالعه: ۳ دقیقه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به رتبه دوم استان از لحاظ آمار تلفات جاده‌ای در کشور گفت: با وجود تمامی تلاش‌ها برای ارتقای ایمنی راه‌های استان، همچنان شاهد مسائل و مشکلاتی در زمینه ایمنی راه‌ها هستیم. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، غلام‌عباس بهرامی‌نیا شامگاه گذشته (۲۸ آذرماه) […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به رتبه دوم استان از لحاظ آمار تلفات جاده‌ای در کشور گفت: با وجود تمامی تلاش‌ها برای ارتقای ایمنی راه‌های استان، همچنان شاهد مسائل و مشکلاتی در زمینه ایمنی راه‌ها هستیم.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، غلام‌عباس بهرامی‌نیا شامگاه گذشته (۲۸ آذرماه) در مراسم گرامیداشت “هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری” که در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رانندگان و تشکل‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل ۲۶ آذرماه سال ۶۲، در بحبوهه شرایط سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، در لبیک به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) با وجود تمام سختی‌‌ها، با بسیج همه امکانات خود و حضور در بنادر کار بزرگی انجام دادند و حماسه بزرگی رقم زدند.

وی افزود: آن‌ها توانستند با جابه‌جایی به موقع کالاهای عمدتا استراتژیک، کشور را از بحرانی جدی نجات دهند. آن‌ها طی عمر با برکت انقلاب اسلامی و همچنین در طول سال‌های سازندگی همواره پای کار بوده‌اند و زحمت کشیده‌اند و هرگاه به حضور جامعه حمل و نقل نیاز بود، پا به عرصه گذاشتند و با تمام توان و تجهیزات خود خدمت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: در زمان فعلی نیز بخش مسافری ما به همان شکل عمل کرده است. از چهار سال گذشته که راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با این شکل و گستردگی حضور مردم آغاز شد، بخش مسافری ما با بسیج امکانات خود و حضور در صحنه نسبت به جابه‌جایی و انتقال مسافران اقدام کرده است.

بهرامی‌نیا تصریح کرد: در اربعین حسینی در سال ۹۳ به دلیل تعداد زیاد مسافران در مرز مهران با یک بحران در این مرز مواجه شدیم، به گونه‌ای که پایانه‌های مسافربری به نوعی قفل شدند و عملا اجازه جابه‌جایی مسافری از آن‌ مرز داده نمی‌شد. در آن زمان همه برای جلوگیری از بروز بحران و در سرمای هوا، آن زمان بسیج شدند.

وی با اشاره به ۲۶ آذرماه -روز ملی حمل و نقل- بیان کرد: به پاس زحمات جامعه حمل و نقل ۲۶ آذرماه تا یکم دی‌ماه تحت عنوان “هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری” نام‌گذاری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان این‌که راهداری مقوله بسیار مهمی است، عنوان کرد: حفظ و حراست از راه‌ها که سرمایه ملی هستند بر عهده راهداران سختکوش و پرتلاش ما است که در سرما و گرمای سوزان همواره در حال خدمت‌رسانی و حراست از جاده‌ها هستند و وظیفه باز بودن جاده‌ها را بر عهده دارند.

بهرامی‌نیا ادامه داد: تعداد زیادی از راهداران جان خود را در این راه از دست دادند. در ایام اربعین‌ حسینی و خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله (ع) یکی از همکاران راهدار ما در حین خدمت‌رسانی و بهسازی یک مسیر، در سانحه‌ای جان خود را از دست داد.

وی اظهار کرد: مقوله ایمنی یکی از مباحثی است که امروزه ذهن همه مدیران ارشد استانی و سازمانی را به خود مشغول کرده است. متأُسفانه استان خوزستان از نظر تعداد تلفات جاده‌ای بعد از استان فارس پرتلفات‌ترین استان کشور محسوب می‌شود و رتبه دوم را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص علل رتبه دوم استان در آمار تلفات جاده‌ای تصریح کرد: طول جاده‌های خوزستان نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر است. بر اساس آخرین آمار و ارقام محاسبه‌شده، طول کل راه‌های مختلف استان ۱۶ هزار و ۹۹۳ کیلومتر است.

بهرامی‌نیا بیان کرد: علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای ارتقاء ایمنی راه‌ها در استان خوزستان انجام شده اما همچنان شاهد مسائل و مشکلاتی در زمینه ایمنی راه‌ها هستیم. بررسی‌های صورت گرفته طی دو ماه گذشته، نشان می‌دهد که کمتر به مقوله ایمنی توجه شده است.

وی ادامه داد: البته همه برای این مسئله تلاش کردند اما اعتبارات کفاف نمی‌داد. خوشبختانه با تفاهمنامه‌ای که با دستور استاندار در حال انعقاد است، مقرر شده است که از طریق جذب اعتبارات ملی و استانی بتوانیم طی یک برنامه سه ‌ساله سطح سرویس مناسبی به استان خوزستان ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: استان خوزستان در حوزه‌های گردشگری، صنعتی، نفت، پتروشیمی و … در سطح کشور در رده‌های بالایی قرار دارد. سهم عمده‌ای از تردد و جابه‌جایی کالا و مسافر در استان نیز از طریق جاد‌ه‌ها انجام می‌شود. بنابراین نیاز است که در زمینه زیرساخت‌ها تلاش بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: در سال گذشته حدود۱۳۱ میلیون تردد در محورهای  استان خوزستان توسط دستگاه‌های تردد شمار به ثبت رسیده است.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار