استاندار خوزستان:

برنامه ریزی برای اربعین آینده از هم اکنون انجام شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 آذر 1396 | 20:47 ب.ظ
برنامه ریزی برای اربعین آینده از هم اکنون انجام شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه تر اربعین سال آینده از هم اکنون تاکید کرد. به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی در جلسه ی تجلیل از خادمان زوار اربعین حسینی(ع) در مرز شلمچه که با حضور امام جمعه خرمشهر، فرمانداران دو شهرستان خرمشهر و آبادان و مسئولان نظامی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه تر اربعین سال آینده از هم اکنون تاکید کرد.

به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی در جلسه ی تجلیل از خادمان زوار اربعین حسینی(ع) در مرز شلمچه که با حضور امام جمعه خرمشهر، فرمانداران دو شهرستان خرمشهر و آبادان و مسئولان نظامی و انتظامی استان و منطقه در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر برگزار شد، گفت: برنامه ریزی برای برگزاری بهتر و با اشکالات کمتر مراسم اربعین باید از هم اکنون انجام شود.

وی، خواستار برگزاری جلسات ماهیانه به همین منظور شد و بیان کرد: حرکت اربعین باید امتداد داشته باشد و هر ماه جلسه ای برای انجام هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شود تا این موسم با نظم بیشتر و با مشکل کمتری نسبت به سال قبل برگزار شود همانطور که با به کارگیری این رویکرد امسال شاهد اربعینی بهتر از سال گذشته در مرزها بودیم.

شریعتی ادامه داد: امروز جلسه ای برای فراهم سازی زیرساخت ها در چذابه برگزار شد و برای زیرساخت های شلمچه نیز باید با به کار گیری مشاور، کارهای لازم انجام شود.

استاندار خوزستان، انجام این اقدامات را لازمه برگزاری اربعینی با شکوه دانست و گفت: انجام هماهنگی، برقراری امنیت و تسهیل تردد در مردم رغبتی برای شکل دهی حرکت اربعین  ایجاد می کند و در صورتی که این هماهنگی ها و برنامه ریزی ها در طول سال انجام شود؛ می تواند عاملی در شکل گیری این اجتماع میلیونی باشد.

وی، اجتماع عظیم اربعین را دارای بهره های مختلف در عرصه دینی، مذهبی و سیاسی دانست و گفت: در زمانی که تمام تلاش ها برای به انزوا کشیدن ایران اسلامی و حرکت تشییع در جریان بود، اربعین عاملی برای اجتماع میلیونی باز کرد که جهان نیز به قدرت تشیع پی ببرد.

شریعتی با بیان اینکه همه می دانند ایران موتور محرک حرکت اربعین است، برگزاری باشکوه و هر ساله اربعین را نشان از تلاش های نافرجام برای به انزوا راندن ایران اسلامی دانست.

وی در پایان اربعین را چراغ راهی برای اداره جامعه خواند و گفت: واقعه اربعین برگ برنده تشیع است و با تحقیق در ابعاد آن مسائلی روشن می شود که می تواند در اداره امور جامعه و زندگی ارزشمند و چراغ راه است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار