ساخت آزادراه در محور اهواز به چذابه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 آبان 1396 | 19:42 ب.ظ
ساخت آزادراه در محور اهواز به چذابه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است زمان مطالعه: ۲ دقیقه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استانها با اشاره به اینکه اولویت ما توسعه آزادراه ها، بزرگراه ها وبهسازی جاده هاست گفت: به دنبال ساخت آزادراه در محور اهواز -چذابه هستیم. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، محسن نریمان دیشب و در حاشیه بازدید از محور سوسنگرد در گفت و گویی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استانها با اشاره به اینکه اولویت ما توسعه آزادراه ها، بزرگراه ها وبهسازی جاده هاست گفت: به دنبال ساخت آزادراه در محور اهواز -چذابه هستیم.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، محسن نریمان دیشب و در حاشیه بازدید از محور سوسنگرد در گفت و گویی افزود: طبق پیش بینی ها در سال های بعد تعداد زائرانی که از پایانه های مرزی خوزستان به کربلا سفر می کنند از مرز دو میلیون نفر می گذرد.
وی با اشاره به اینکه قسمت عمده محور اهواز به چذابه چهار بانده شده ، افزود: حدود ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده که تا پیش از دهه فجر به اتمام می رسد.
نریمان گفت:ردیف های اعتباری در بودجه سنواتی وجود دارد اما برای پیشبرد طرح ها کفایت نمی کند از همین رو به دنبال جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای توسعه خطوط جاده ای و ریلی هستیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استانها درخصوص بدهی ۱۰هزار میلیاردی پیمانکاران از اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: عدم پرداخت طلب پیمانکاران به خوزستان خلاصه نمی شود و یک موضوع ملی است که دولت از طریق انتشار اوراق خزانه و مشارکت به دنبال حل آن است.
وی درخصوص توسعه خطوط ریلی نیز گفت: درحال حاضر خط ریلی اهوازبه شلمچه موجود است اما در محور اهواز به چذابه باید مطالعات توجیهی صورت گیرد.
نریمان خاطر نشان کرد: باتوجه به حجم بالای تردد مسافر و کالا در محور اهواز به چذابه بنظر می رسد توجیه اقتصادی در این محور وجود داشته باشد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون نیز ۳۶۵هزار زائر اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه به کربلای معلی و نجف اشرف عزیمت کردند.
در ایام اربعین پارسال نیز ۴۳۰هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه به عتبات عالیات سفر کردند.
تعداد زائرانی که در اربعین امسال تاکنون از گذرگاه چذابه به عراق رفته اند در مقایسه با اربعین پارسال هشت درصد کاهش دارد.
گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان ۲ کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
گذرگاه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز در محدوده شهرستان دشت آزادگان واقع شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار