خوزستان در اربعین حسینی به سوگ نشست

تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 آبان 1396 | 17:29 ب.ظ
خوزستان در اربعین حسینی به سوگ نشست زمان مطالعه: < 1 دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا در روز اربعین حسینی در تمامی نقاط استان فضایی حزن انگیز و سراسر غم حاکم است و عاشقان امام حسین (ع) در تمامی کوچه ها و خیابان ها با برگزاری هیات ها و دسته های عزاداری به سینه زنی و زنجیر زنی پرداخته و عشق خود را […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا در روز اربعین حسینی در تمامی نقاط استان فضایی حزن انگیز و سراسر غم حاکم است و عاشقان امام حسین (ع) در تمامی کوچه ها و خیابان ها با برگزاری هیات ها و دسته های عزاداری به سینه زنی و زنجیر زنی پرداخته و عشق خود را به این امام بزرگ نشان می دهند.
در مساجد، اماکن متبرکه و در منازل، مراسم نوحه سرایی و روضه خوانی برپاست و مداحان و روحانیون به نوحه سرایی و نقل فضایل این امام شهید می پردازند.
پارچه های سیاه و پرچمهای سرخ به نشانه خونخواهی سالار شهیدان بر سر در خانه ها و ادارات واماکن عمومی نماد پایداری خون سید الشهدا و یاران باوفایش در اذهان شیعیان استان است.
مردم خوزستان با عشق به سرور و سالار شهیدان، به توزیع نذرهای خود از جمله توزیع شربت، آش، شله زرد بین مردم اقدام کردند.
مرزهای شلمچه و چذابه محل تردد عاشقان اهل بیت به عتبات عالیات در این روز حال و هوای خاص و شوری مضاعف دارند.
گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه در خوزستان ۲ کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) هر ساله از این مرزها به کربلا و نجف مشرف می شوند.
بازگشت زائران اربعین حسینی از چند روز گذشته در ۲ پایانه مرزی چذابه و شلمچه شتاب گرفته است و تاکنون حدود ۴۰۰هزار زائر به وطن بازگشته اند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار