مراسم تودیع و معارفه شهردار اهواز،از حاشیه تا متن

تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 مهر 1396 | 19:42 ب.ظ
مراسم تودیع و معارفه شهردار اهواز،از حاشیه تا متن زمان مطالعه: ۳ دقیقه نخبگان: آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز با حضور آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، جانشین قرارگاه امنیتی ابوالفضل(ع) خوزستان، سرپرست فرمانداری اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نخبگان: آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز با حضور آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، جانشین قرارگاه امنیتی ابوالفضل(ع) خوزستان، سرپرست فرمانداری اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز،فرماندهی نیروی انتظامی اهواز و جمعی دیگر از مسئولین و مدیران استانی، مدیران و کارکنان شهرداری اهواز در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.

در ادامه ی آیین تودیع و معارفه سید خلف موسوی عنوان نمود: چهارسال مورد همجه بیشترین تهمت ها و تخریب قرار گرفتم ؛ شهردار جدید اهواز باید در انتظار هجمه های افرادی که منافع آنها در شهرداری به خطر افتاده بود باشد؛ همانطور که در زمان مسئولیت بنده برخی افراد که منافع آنها در شهرداری به خطر افتاده بود هجمه هایشان را آغاز کردند، شهردار جدید اهواز نیز در انتظار هجمه اینگونه افراد باشد. در این مدت تهمت های بسیاری به من زده شد، بیشترین تخریب در این چهار سال اتفاق افتاد که همه آن ها غیر شرعی و غیر اخلاقی بودند و من همه آن ها را به خدا می سپارم.

در حاشیه مراسم یکی از حاضرین به نشانه ی اعتراض و ضمن قطع سخنان سید خلف موسوی در این مراسم خطاب به وی یا صدای نسبتا بلند گفت: به مردم بگویید شهرداری در زمان مدیریت چهارساله شما چه دستاوردهایی شده است ؟شما حق الناس را رعایت نکردید. وی در ادامه مدعی شد که از شهردار سابق اهواز و اعضای شورای چهارم در دادگاه صالحه شکایت خواهد کرد.در جواب سید خلف موسوی گفت: انتظارم داشتم در این جلسه کسانی را تحریک کنند. شاید حق با ایشان باشد!!!

به گزارش نخبگان و به نقل از تابا؛ محمد جعفر فلسفی نیز اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این برهه حساس شورای پنجم اولین ماموریت خود را به نحو احسن انجام داد و از آن سربلند بیرون آمد. به خواست و دغدغه مردم پاسخ هوشمندانه دادیم و شهرداری توانمند، پاکدست، لایق و مومن را انتخاب کردیم. وی در ادامه با اشاره به اینکه این دستاورد مهمی برای ما محسوب می شود، افزود: انتخاب کتانباف انتخابی بود که رضایتمندی مردم، اقوام مختلف، نخبگان و کارکنان شهرداری را در پی داشت.
رییس شورای شهر با تاکید بر اینکه اعضای شورا شهر افرادی پاکدست هستند و دغدغه آنان دغدغه مردم و آینده شهروندان است، اذعان کرد: در تصمیمات اعضا تدبیر و دوراندیشی لحاظ می شود و همچنین به عهد و پیمانی که با مردم بستیم پایبندیم.

فلسفی تصریح کرد: فسادستیزی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم است. روزانه با مواردی مواجه می شوم و مردم از این وضعیت گلایه دارند.
وی با بیان اینکه شهردار برای‌ سالم‌سازی سیستم و تغییرات مثبت باید با قدرت عمل کند، گفت: نباید کمترین خللی در اراده شهردار صورت گیرد. از تجربیات دیگر کلانشهر ها استفاده کند خصوصا در الکترونیک کردن ارائه خدمات شهری به مردم که این مورد می تواند بسیار گره گشا باشد.
رییس شورای شهر با بیان اینکه اعمال نظارت های دقیق چالش بسیار بزرگ ما است گفت: از شهردار منتخب انتظاراتی داریم که به طور خلاصه به آن ها اشاره می کنم؛ پیش برد برنامه های شهرداری بر اساس برنامه پنج ساله، پیگیری مطالبات شهروندان درحوزه سلامت، بهداشت و محیط زیست، ارتقا حوزه حمل و نقل، افزایش سرانه فضای سبز، نوسازی و به سازی بافت های فرسوده و ایجاد شرایط برای انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی.
فلسفی در ادامه افزود: شورا در دو سه هفته اخیر با مصوبات خود حمایت قاطعی از شهردار داشت و دست کتانباف را برای تصمیم‌گیری‌های مهم برای آینده شهر باز گذاشت.
وی در پایان گفت: اعضای شورای شهر انتظار دارند که شهردار در بحث انتصابات شهرداری دقت ویژه داشته باشد و شایسته‌سالاری مدنظر قرار بگیرد.
رییس شورای شهر در ادامه با اشاره به اینکه با تعامل دستگاه های مختلف می توان شرایط اشتغال زایی را فراهم کرد تصریح کرد: اداره شهر هزینه های سنگینی دارد لذا ما از مردم، مسئولان، نمایندگان مجلس و سازمان های مردم نهاد انتظار داریم در این امر کمک کنند. به طور مثال در بحث لایروبی ها شرکت نفت و حفاری می تواند کمک بسزایی داشته باشد.

آیت‌الله سید علی شفیعی نیز در آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز، اظهار کرد: از زحمات آقای موسوی شهردار پیشین اهواز که با داشتن عارضه قلبی زحمت کشید تشکر می‌کنم. انشاءالله زحمات آقای موسوی نیز مقبول درگاه حق واقع شود.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کتانباف فردی شناخته شده تصریح کرد: طبیعتا باید کتانباف نسبت به استان خوزستان دیدی وسیع و اندیشه ای باز داشته باشد تا بتواند چهره شهر را دگرگون و قانون را پیاده کند.
آیت الله شفیعی بیان کرد: در رابطه با هر مسئولی اعم از فرماندار و استاندار و شهردار و هر مقام دیگری گفته بودم و اکنون نیز می گویم که ما نیامده‌ایم فرد معصومی را به عنوان شهردار بیاوریم. تنها ۱۴ معصوم داریم و بقیه یعنی هر کسی در معرض افکار خاصی ممکن است قرار گیرد.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انشاءالله با اعتماد، اتفاق نظر، یکدلی و یک‌زبانی، همانگونه که شورای شهر عمل کرد و فردی که از خوزستان برخاسته بود را برای تصدی شهرداری اهواز برگزید، کتانباف بتواند دین خود را در این سمت ادا کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار