سخنگوی ستاد اربعین کشور در اهواز:

استان‌های معین خوزستان برای مراسم اربعین حسینی تعیین شدند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 مهر 1396 | 20:23 ب.ظ
استان‌های معین خوزستان برای مراسم اربعین حسینی تعیین شدند زمان مطالعه: ۲ دقیقه سخنگوی ستاد اربعین حسینی کشور با بیان اینکه خوزستان نیازهای خود را برای برگزاری اربعین حسینی اعلام کند،گفت: کمک‌های استان‌های معین باید به صورت متمرکز و در چارچوب کمیته اسکان به موکب‌ها ارائه شود. به گزارش نخبگان، شهریار حیدری امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه خوزستانی‌ها در چند سال اخیر افتخار میزبانی زائران […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سخنگوی ستاد اربعین حسینی کشور با بیان اینکه خوزستان نیازهای خود را برای برگزاری اربعین حسینی اعلام کند،گفت: کمک‌های استان‌های معین باید به صورت متمرکز و در چارچوب کمیته اسکان به موکب‌ها ارائه شود.

به گزارش نخبگان، شهریار حیدری امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه خوزستانی‌ها در چند سال اخیر افتخار میزبانی زائران عتبات عالیات را دارند، اظهار داشت: امسال و سال‌های گذشته در خوزستان اقدامات خوبی در راستای برگزاری باشکوه اربعین حسینی انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اربعین حسینی یک مسئله ملی و همایش بزرگ بین‌المللی شیعیان جهان است بنابراین یک استان به تنهایی امکان خدمات‌رسانی به زائران را ندارد به همین دلیل بنا شد استان‌های ۴ مرزی که زوار از آنها به سمت کشور عراق عبور می‌کنند با چارچوب خاص خدمات خود را ارائه دهند.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی کشور با بیان اینکه با توجه به نیازهای‌های خوزستان، خدمات استان‌های معین جهت‌دهی می‌شود، گفت: تعداد موکب‌های مردم خوزستان در مسیر پایانه‌ها زیاد است و از زائران پذیرایی می‌کنند بنابراین کمک‌های استان‌های معین باید به صورت متمرکز و در چارچوب کمیته اسکان به موکب‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به بازدید از مرزهای چذابه و شلمچه عنوان کرد: با بازدید از مرزها استان‌های معین می‌توانند با توجه به توانایی که دارند برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در زمینه زیرساخت برنامه‌ریزی کنند.

حیدری با بیان اینکه خوزستان باید به صورت مشخص نیازهای خود را برای برگزاری اربعین حسینی اعلام کند، بیان کرد: ۱۵۰ شاخص آسیبی در مسیر اربعین از نظر کارهایی که باید انجام می‌گرفت را شناسایی شد که امسال آنها اجرایی می‌شوند.

توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذا در مرزهای خوزستان

عبدالعزیز فدعمی، معاون ستاد فرماندهی امام(ره) نیز در این جلسه اظهار داشت: توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذا در کنار صبحانه برای مرزهای شلمچه و چذابه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه توزیع ۳۰۰ هزار بطری آب در شلمچه و ۲۰۰ هزار بطری آب در چذابه  در نظر گرفته شده، افزود: به منظور جابه جایی زائران از مرزها تا منطقه العماره ۶۰ دستگاه مینی‌بوس در مرز شلمچه و ۴۰ دستگاه مینی‌بوس در مرز چذابه مستقر می‌شوند.

معاون ستاد فرمان امام(ره) در پایان گفت: تعدادی چادر برای اسکان زائران و اقامه نماز جمعه همچنین استقرار دستگاه خودپرداز  در مرزها تدارک دیده شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار