نشست شورای عشایری شمال خوزستان در شوشتر برگزار شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 مرداد 1396 | 16:18 ب.ظ
نشست شورای عشایری شمال خوزستان در شوشتر برگزار شد زمان مطالعه: < 1 دقیقه نشست شورای عشایری باهدف بررسی مشکلات عشایر با حضور مدیران استانی و فرمانداران شمال خوزستان در شوشتر برگزار شد. به گزارش نخبگان،علی رحم کریمی مدیرکل امورعشایر خوزستان شامگاه سه شنبه در این نشست اظهارکرد: اقتصاد دامداری در زمان حاضر پاسخگوی نیاز عشایر نیست و باید به منابع اقتصادی دیگر از جمله صنایع دستی و لبنی […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نشست شورای عشایری باهدف بررسی مشکلات عشایر با حضور مدیران استانی و فرمانداران شمال خوزستان در شوشتر برگزار شد.

به گزارش نخبگان،علی رحم کریمی مدیرکل امورعشایر خوزستان شامگاه سه شنبه در این نشست اظهارکرد: اقتصاد دامداری در زمان حاضر پاسخگوی نیاز عشایر نیست و باید به منابع اقتصادی دیگر از جمله صنایع دستی و لبنی توجه بیشتری شود.
وی افزود: واقعیت این است که در زمینه ساماندهی تولیدات عشایر اقدام موثری تاکنون انجام نشده و بیشتر سود تولیدات عشایر را واسطه گران به جیب می زنند.
مدیرکل امور عشایر خوزستان ادامه داد: هر سیاه چادر عشایری یک کارگاه تولیدی کوچک است که با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی باید با احداث بازارچه های بومی، محلی شرایط عرضه مستقیم تولیدات عشایر باید فراهم شود.
وی گفت:یکی دیگر از موضوعات مهم عشایر مسئله ساماندهی آنان و جلوگیری ازگسترش معضل حاشیه نشینی است که متاسفانه برخی از شهرستان ها درگیر این مسئله هستند.
کریمی ادامه داد:احداث شهرک و اسکان عشایر به تنهایی مشکل عشایر را حل نمی کند بلکه باید راه حلی برای امرار معاش وتامین اقتصاد عشایر هم زمان با اسکان صورت گیرد.
در این نشست همچنین مدیرکل امور روستایی استانداری،مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری ،نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی وفرمانداران شهرستان های شوشتر، گتوند، دزفول، مسجدسلیمان وشوش پیرامون حل مشکل حاشیه نشینی عشایر و احداث بازارچه های عرضه دام و تولیدات عشایر صحبت کردند و مقرر شد این موضوع با همکاری دستگاه های مربوطه در شهرستان ها حل شود.
استان خوزستان با ۲۶هزار خانوار عشایری پس از فارس، دومین استان دارای عشایر کوچ رو است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار