۱۸۲ اثر به جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی رسید

تاریخ انتشار: یکشنبه 25 تیر 1396 | 18:01 ب.ظ
۱۸۲ اثر به جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی رسید زمان مطالعه: ۲ دقیقه دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی گفت: ۱۸۲ اثر در قالب شعر فصیح و شعر شعبی از شاعران داخلی و خارجی به هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی ارسال شده و داوری نهایی آنها تا ۲۴ ساعت آینده به پایان می رسد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، سید کریم موسوی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی گفت: ۱۸۲ اثر در قالب شعر فصیح و شعر شعبی از شاعران داخلی و خارجی به هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی ارسال شده و داوری نهایی آنها تا ۲۴ ساعت آینده به پایان می رسد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، سید کریم موسوی در گفت وگویی اظهار کرد: بیش از ١٨٢ اثر در ۲ بخش فصیح و شعبی تا ٢٠ تیر که آخرین مهلت دریافت آثار بود به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مقایسه با دوره گذشته برگزاری این جشنواره از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در مرحله بازبینی، آثاری که معیارهای اولیه جشنواره مثل موضوع و قالب جشنواره را رعایت نکرده بودند حذف شدند توضیح داد: در مرحله نخست داروی ۳۰ اثر فصیح و ۳۰ اثر شعبی انتخاب شد و در مرحله نهایی که در حال انجام است هشت اثر شعبی و هشت اثر فصیح انتخاب و به جشنواره راه پیدا می کنند.
دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی گفت: آثار دریافتی از شاعران سراسر کشور و همچنین کشورهایی همچون عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین، کویت و امارات بوده که در بخش شعبی رقابت میان کشور ایران و عراق و در بخش فصیح رقابت میان دیگر کشورها است.
وی ادامه داد: عباس حزباوی، سید شُبَر حسینی، سالم ساری، علی عفراوی طرفی و عدنان غزی، هیات داوران این دوره از جشنواره را تشکیل می دهند.
موسوی گفت: امسال عماد غراوی شاعر اهوازی و اسیل السقلاوی شاعر زن لبنان که نفرات برتر مسابقه بین‌المللی امیر البیان در خرمشهر بودند و همچنین شموسی نفر اول مسابقات شعر لیالی رمضان نیز به جشنواره شعر رضوی (یادمان دعبل خزاعی) اثر ارسال کردند.
هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی از مجموعه برنامه‌های فرهنگی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که فراخوان آن در سطح کشور منتشر شده است این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت در استان خوزستان برگزار می‌شود.
این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی در خوزستان برگزار می‌شود.

جشنواره شعر رضوی نهم و ١٠ مرداد امسال به میزبانی شهرستان کارون آغاز به کار خواهد کرد و مراسم پایانی این جشنواره طبق روال همه ساله در شهرستان شوش و کنار مرقد دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) برگزار می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار