13 درصد نوزادان از مادران کمتر از 15 سال متولد شدند

خوزستان رتبه سوم ولادت و رتبه پنجم ازدواج در کشور

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 تیر 1396 | 18:50 ب.ظ
خوزستان رتبه سوم ولادت و رتبه پنجم ازدواج در کشور زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرکل ثبت احوال خوزستان این استان را در رتبه سوم کشوری از نظر نرخ ولادت عنوان کرد و گفت: بر اساس سرشماری پارسال نرخ ولادت در خوزستان ۲۴٫۳ است که ۱۳ درصد ولادت ها از مادران کمتر از ۱۵ سال بوده است.  به گزارش نخبگان، بهنام مریدی مطلق در همایش ملی جمعیت در تالار شهدای […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل ثبت احوال خوزستان این استان را در رتبه سوم کشوری از نظر نرخ ولادت عنوان کرد و گفت: بر اساس سرشماری پارسال نرخ ولادت در خوزستان ۲۴٫۳ است که ۱۳ درصد ولادت ها از مادران کمتر از ۱۵ سال بوده است.

 به گزارش نخبگان، بهنام مریدی مطلق در همایش ملی جمعیت در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به آمار جمعیتی خوزستان بر اساس سرشماری سال ۹۵ اظهار کرد: بر اساس این سرشماری خوزستان دارای چهار میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۰۹ نفر است که سه میلیون و ۵۵۴ هزار و ۲۰۵ نفر از جمعیت شهری و یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۵۹۶ نفر روستایی هستند.
وی سهم استان از جمعیت کشور را ۶٫۱۴ درصد عنوان کرد و افزود: در کشور ۷۴ درصد جمعیت و در خوزستان ۷۵٫۵ درصد جمعیت در شهرها زندگی می کنند.
مریدی با بیان اینکه جمعیت زنان ۴۹٫۳ درصد و جمعیت مردان ۵۰٫۷ جمعیت در کشور است، اضافه کرد: در خوزستان نیز همین نسبت وجود دارد و ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۶۷۴ نفر از جمعیت را مردان و ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۸۳۵ نفر را زنان تشکیل می دهند.
وی گفت: در سال ۴۵ بعد خانوار در کشور ۵٫۷ بوده که در سال ۶۵ که پیک جمعیتی کشور بوده به ۶ و در سال ۹۵ در کشور به ۳٫۷ و در خوزستان به ۳٫۳ رسیده است.
مریدی با اشاره به آمار ثبت وقایع حیاتی در سال ۹۵ در خوزستان گفت: به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۲۴٫۳ ولادت صورت گرفته که بالاترین نرخ ولادت به دلیل تمرکز جمعیت در اهواز ثبت شده است.
وی خوزستان را در رتبه سوم کشوری از نظر ولادت دانست و اظهار کرد: میانگین نرخ ولادت در کشور ۱۹٫۵ ، بالاترین نرخ ولادت در استان سیستان و بلوچستان با ۳۵٫۴ و کمترین در گیلان با ۱۱ است.
به گفته وی، پارسال ۱۱۳ هزار و ۹۵۳ مورد ولادت در خوزستان ثبت شده که از میان ۱۱۱ هزار و ۶۰ هزار ولادت جاری ثبت شده ۱۴۶ مورد از آنها (۱۳ درصد ولادت ها) از مادران کمتر از ۱۵ سال بوده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: در خوزستان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، ۴٫۴ فوت ثبت می شود که نرخ کشور ۴٫۷ است.
وی همچنین خوزستان را در رتبه پنجم ازدواج در کشور عنوان کرد و گفت: در این استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۱۰٫۴ ازدواج ثبت می شود که میانگین کشوری ۸٫۶ است و بالاترین نرخ ۱۱ در خراسان شمالی و کمترین نرخ در سمنان با ۶٫۴ است.
مریدی آمار طلاق خوزستان را در رده ۲۳ کشور دانست و افزود: به ازای هر یک هزار نفر جمعیت این استان ۱٫۸ طلاق صورت می گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه سه میلیون و ۴۶۳ هزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط کارت ملی هوشمند هستند اظهار کرد: یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۹۸۶ نفر درخواست کارت ملی هوشمند کرده اند که تا کنون برای یک میلیون و ۲۳ هزار و ۸۴۹ نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار