استاندار: نظارت بر طرح‌های عمرانی باید بیشتر شود

تصویب طرح جامع تفصیلی پنج شهر خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1396 | 21:39 ب.ظ
تصویب طرح جامع تفصیلی پنج شهر خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان با بیان این‌که نظارت بر طرح‌های عمرانی باید بیشتر شود، گفت:‌ تاکید می‌کنم که طرح‌های موثر در حوزه عمرانی باید قبل از این جلسه، برای مسئولان توجیه و با فرمانداری‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شود تا در نهایت استان به‌سرعت به یک کارگاه بزرگ برای پروژه‌های عمرانی تبدیل شود. به گزارش نخبگان، ‌غلام‌رضا شریعتی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان با بیان این‌که نظارت بر طرح‌های عمرانی باید بیشتر شود، گفت:‌ تاکید می‌کنم که طرح‌های موثر در حوزه عمرانی باید قبل از این جلسه، برای مسئولان توجیه و با فرمانداری‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شود تا در نهایت استان به‌سرعت به یک کارگاه بزرگ برای پروژه‌های عمرانی تبدیل شود.

به گزارش نخبگان، ‌غلام‌رضا شریعتی در نشست شورای برنامه‌ریزی که امروز، ۲۴ خرداد در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اهتمام بر این‌که طرح تفصیلی جامع شهرهای استان زودتر مشخص شود، برای توسعه و پیشرفت منطقه بسیار اهمیت دارد و از معاونت عمرانی و اداره راه ‌و شهرسازی قدردانی می‌کنم که در این خصوص عنایت ویژه‌ای به حل مشکلات داشته‌اند.

وی با بیان این‌که این‌ها کارهای زیرساختی است که دیده نمی‌شود و اگر وجود نداشته باشد مشکلات آن نمود پیدا می‌کند، افزود: ‌روز دوشنبه‌ جلسه‌ای برای توجیه‌ روند کار و توزیع اعتبارات طرح‌های جامع برگزار می‌شود و به شهرستان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد:‌امسال نسبت به سال گذشته بودجه‌ استان افزایش پیدا کرد و نظارت بیشتری انجام شد که کارها با کیفیت بهتری صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در سازمان برنامه و بودجه استان نیز نظارت وجود داشت که کارها به سمت عملیاتی شدن پیش برود؛ این نظارت باید بیشتر شود تا کار به بهترین شکل ادامه یابد.

شریعتی عنوان کرد:‌تاکید می‌کنم طرح‌ها قبل از ورود به این جلسه برای مسئولان، مطرح و مسئولان در خصوص این طرح‌ها توجیه شوند و با فرمانداری‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شود تا در نهایت استان به‌سرعت به یک کارگاه بزرگ برای پروژه‌های عمرانی تبدیل شود.

وی با اشاره به مشکلات مناطق شمالی استان خوزستان، گفت: مناطق شمالی استان در پاشنه زاگرس قرار دارند و بسیار زلزله‌خیز هستند و مخاطرات بیشتری آن نواحی را تهدید می‌کند. این امر باید مدنظر قرار گیرد و باید سعی شود، ضریب خطر به‌طور عادلانه تقسیم شود. عدالت یعنی این‌که ساختمان‌ها و اماکن مناطقی که زلزله‌خیزتر هستند، از استحکام بیشتری برخوردار باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: متاسفانه مناطقی که در پاشنه زاگرس قرار دارد و زلزله‌خیزتر هستند، وضعیت بدتری از لحاظ ساخت‌وساز نیز دارند که این عقب‌افتادگی باید جبران شود و سایر موارد مانند راه‌های روستایی و شهری،‌ عمران شهری،‌ مدارس، بهداشت و درمان و … با مدیریت مناسب باید مطابق با آیتم‌ها و شاخص‌ها به‌طور عدالت‌محورانه مدنظر قرار گیرند.

به گزارش نخبگان، در این جلسه طرح جامع تفصیلی ناحیه شرق شامل شهرهای مسجدسلیمان، لالی، ‌ایذه، اندیکا و باغملک، طرح‌های هادی شهرهای فتح‌المبین و ترکالکی و منصوریه، طرح مجتمع خدمات رفاهی کیلومتر ۱۹ رامشیر و طرح سرانه فضای سبز ساخت‌وساز داخل و خارج حریم محیط زیست تصویب شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار