عزت‌الله مهرآوران:

گشایش به وجود آمده است و امیدوارم به همین گونه ادامه پیدا کند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 | 22:26 ب.ظ
گشایش به وجود آمده است و امیدوارم به همین گونه ادامه پیدا کند زمان مطالعه: ۲ دقیقه بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون معتقد است: طی چهار سال گذشته نگاه فرهنگی و هنری، نگاه دقیق‌تری بوده و کارهای فرهنگی با فراغت و گشایش بیشتری انجام شده است. به گزارش نخبگان، عزت‎الله مهرآوران هنرمند مسجدسلیمانی طی گفتگویی در خصوص تاثیر دولت بر فرهنگ و هنر کشور به وِیژه تئاتر و سینما اظهار کرد : […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون معتقد است: طی چهار سال گذشته نگاه فرهنگی و هنری، نگاه دقیق‌تری بوده و کارهای فرهنگی با فراغت و گشایش بیشتری انجام شده است.

به گزارش نخبگان، عزت‎الله مهرآوران هنرمند مسجدسلیمانی طی گفتگویی در خصوص تاثیر دولت بر فرهنگ و هنر کشور به وِیژه تئاتر و سینما اظهار کرد : بی‌تردید هنرمند هرگز نمی‌تواند گرفتار مسایل سیاسی شود؛ چراکه اگر قبول کنیم هنر با انسان سروکار دارد و این انسان موجودی است که خدا از او تعریف می‌کند، درمی‎یابیم که هنرمند تافته جدابافته خلقت است و به همین دلیل است که خدا و اولیای او به وی نظر دارند.

وی افزود: بنابراین او نمی‌تواند گرفتار زمین شود زیرا انسانی که سفارش‌شده خداست برای هنرمند مهم و آتیه‌ساز است.

این هنرمند خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم منکر زحمات دولت‌های دیگر شوم و بگویم آن‌ها کاری نکردند ولی معتقدم این هنرمند است که طلب خود را از دولت‌ها می‌گیرد؛ چراکه هنرمند در پی این است که انسانی را معرفی کند که خدا از او تعریف و از آن صحبت می‌کند.

مهرآوران گفت: به هر نحو باید اذعان کرد که گشایش به وجود آمده است و امیدوارم به همین گونه نیز ادامه پیدا کند.

او در این ‎باره اضافه کرد: من مرتب به تماشای تئاتر می‌روم و شاهد این هستم که سالن‌های تئاتر روز به روز در حال افزایش هستند. این درحالی است که سینما که صنعت است و تفاوت چشمگیری با تئاتر دارد. ماهیت تئاتر به گونه‌ای است که جهت عرضه شدن باید به آن کمک کرد اما سینما به این ‎گونه نیست و هدف در آن ارایه نوعی کار هنری‎ است که به واسطه آن درآمدزایی نیز صورت گیرد.

مهرآوران بازیگر یادآوری کرد: دراین مدت شاهد بودیم که تعداد فیلم‌هایی که در حوزه‌های داخلی و خارجی سرآمد بودند بیشتر شدند و مردم نیز علاقه بیشتری به سینما رفتن پیدا کرده‌اند؛ ضمن این ‎که سالن‌های سینما نیز از آن رکود سابق خارج شدند.

وی تاکید کرد: درخواست من از سیاست‌گذاران فرهنگی این است که باور کنند ما هنرمندان هم فرهنگ‌ساز هستیم و هم دارای این توانایی که پاسدار فرهنگ و هنر باشیم؛ بنابراین این موضوع قطعا باید برای رییس‌جمهور دارای اهمیت باشد و نگاه او به فرهنگ را به سمتی سوق دهد که بتوانیم این مهم را در عرصه تئاتر و هنرهای دیگر نشان دهیم چراکه کار ما شناساندن هنر و فرهنگ به مردم است.

مهرآوران با درخواست از سیاستگذاران کشور و رییس‌جمهور منتخب گفت: امیدوارم مسوولان توجه کامل داشته باشند که ما در عرصه جهانی با خودمان تاریخ انسانی، ‌هنری و فرهنگی را به نمایش می‎گذاریم که تداوم این موضوع، نگاه ویژه‌ و خاص به هنر را می‌طلبد زیرا هنر اگر تاریخ نیست، در ذات خود تاریخ‌ساز است.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار