معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رکورد صادرات فولاد کشور در دولت تدبیر و امید شکسته شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 | 18:56 ب.ظ
رکورد صادرات فولاد کشور در دولت تدبیر و امید شکسته شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو از تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال گذشته خبر داد و گفت:با صادرات ۶ میلیون ۸۰۰ هزار تن فولاد، رکورد صادرات فولاد کشور در سال ۹۵ شکسته شد.  به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، مهدی کرباسیان امروز یکشنبه در آیین […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو از تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال گذشته خبر داد و گفت:با صادرات ۶ میلیون ۸۰۰ هزار تن فولاد، رکورد صادرات فولاد کشور در سال ۹۵ شکسته شد.

 به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ، مهدی کرباسیان امروز یکشنبه در آیین وارد مدار تولید شدن فاز نخست بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شهرستان شادگان افزود:شکسته شدن رکورد صادرات فولاد در دولت یازدهم در حالی محقق شد که سال ۱۳۹۱ تنها ۲۰۰ هزار تن و سال ۱۳۹۴ چهار میلیون تن فولاد به خارج از کشور صادر شد.
وی اظهار داشت:با همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که دولت یازدهم و ایمیدرو در سال ۱۳۹۲ داشت، توانستیم میزان تولید فولاد را از ۲۲ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن در پایان سال ۹۵ برسانیم و سعی می‌کنیم به هدف تولید ۵۵ میلیون تن در پایان سال ۱۴۰۴ برسیم.
کرباسیان گفت:تحقق اهداف صادراتی در صنعت فولاد یعنی رقابت با تولیدکنندگان برتر دنیا نظیر چین، اروپا و آمریکا است که محصولات تولیدشده در کشور نیز به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت قدرت رقابت با تولیدات دنیا را دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، وضعیت هفت پروژه فولادسازی در کشور غمناک بود که این هفت طرح فولادی با تزریق ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار فعال شده و علاوه بر فولاد شادگان تا ۱۸ ماه آینده چندین طرح فولادی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اقدامات دولت در راستای جلوگیری از خام فروشی کالا، گفت:در راستای جلوگیری از خام فروشی در سال گذشته توازن تولید فولاد ایجاد شد و در تولید و کنسانتره آهن ۵۴ درصد و گندله فولادی (گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی) ۴۵درصد افزایش تولید داشتیم.
وی افزود:در دولت تدبیر و امید با کاوش ۲۵۰ هزار کیلومتر معدن به‌ اندازه ۸۰ سال گذشته کار انجام شد و تنها در سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کاوش معدنی ۱۰۰ هزار کیلومتر هزینه شد.

کرباسیان در بخش دیگری از سخنانش به افزوده ‌شدن ۴۰۰ میلیون تن به ذخایر سنگ‌آهن کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت:قدرت این را داریم که جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در معادن سنگ‌ آهن باشیم.

در دنیا از نظر تولید آهن اسفنجی اول هستیم
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:در چهار سال گذشته ۴۰درصد به تولید آهن اسفنجی افزوده‌شد و تا پایان سال جاری نیز چهار میلیون تن به آن افزوده می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پروژه کارخانه فولاد شادگان نیز گفت:در فاز دوم پروژه فولادسازی شادگان، تولید فولاد و شمش فولاد در دستور کار است و ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کرباسیان سرانه بهره مندی و مصرف هر ایرانی از صنایع فولاد را ۲۱۰ تا ۲۱۵ کیلو اعلام کرد و اظهار داشت:تا پایان سال ۱۴۰۴ این رقم باید به ۳۵۰ کیلوگرم به ازای هر ایرانی برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود آینده کشور را در توسعه تولید عنوان کرد و بیان داشت:برای تحقق منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و تبدیل‌شدن ایران در سال ۱۴۰۴ به قدرت برتر اقتصادی در منطقه باید به تولید کشور اهمیت بیشتری دهیم.

به گزارش نخبگان، فاز نخست بزرگ‌ترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شهرستان شادگان با فناوری ایرانی و احیای مستقیم روز یکشنبه با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، حجت الاسلام ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای سالامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی وارد مدار تولید شد.
در این طرح برای تولید ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار پیش‌بینی ظرفیت تولید فولاد در دو بخش اصلی را دارد.
فولاد شادگان ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم در مرحله اول و ۴۰۰ نفر در مرحله دوم و چهار هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند و در فاز اول ۷۰۰ هزار تن ظرفیت تولید آهن سنگین و یک‌میلیون تن ظرفیت تولید فولاد دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار