در افتتاحیه مرکز مدیریت افتای خوزستان عنوان شد

شریعتی: امنیت فضای مجازی را باید افزایش دهیم

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 | 18:24 ب.ظ
شریعتی: امنیت فضای مجازی را باید افزایش دهیم زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان گفت: امنیت فضای مجازی را باید افزایش دهیم و مدیران ما باید به‌طور جدی در این زمینه گام بردارند و با داشتن اطلاعات لازم نسبت به فضای مجازی و حوزه آی‌تی، بر شبکه‌های مجازی کاملاً اشراف داشته باشند. به گزارش نخبگان ، دکتر غلام‌رضا شریعتی در افتتاحیه مرکز مدیریت افتای خوزستان که امروز، […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان گفت: امنیت فضای مجازی را باید افزایش دهیم و مدیران ما باید به‌طور جدی در این زمینه گام بردارند و با داشتن اطلاعات لازم نسبت به فضای مجازی و حوزه آی‌تی، بر شبکه‌های مجازی کاملاً اشراف داشته باشند.

به گزارش نخبگان ، دکتر غلام‌رضا شریعتی در افتتاحیه مرکز مدیریت افتای خوزستان که امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مدیر یک سازمان باید به‌روز باشد و بر فضای مجازی تسلط داشته باشد؛ این مساله باید در قانون و فرهنگ جا بیافتد و غافل ماندن از این مساله به معنای عقب‌افتادن آن سازمان است.

وی افزود: صیانت و بالا بردن امنیت در فضای مجازی مهم‌ترین مساله‌ای است که باید به آن رسیدگی کرد و توسعه و بالا بردن ضریب امنیت یک عامل مهم در فضای مجازی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شریعتی تصریح کرد: هر کشوری که در تولید علم نقش داشته باشد و دانایی‌محوری را مدنظر قرار دهد، ثروتمند محسوب می‌شود و این دانایی است که دارایی ما محسوب می‌شود و حفظ این سرمایه بر عهده همه است.

وی با توجه به حفظ دارایی‌ها در کشور بیان کرد: دارایی‌های ما باید قفل باشند و از آن‌ها صیانت و حفاظت شود و باید آن‌ها را به نحو مقتضی نگه داریم تا تبدیل به ثروت شوند و اگر این دارایی به سرقت برود، ارزش خود را از دست می‌دهد.

استاندار خوزستان گفت: مسئولان با توجه به وجود مرکز مدیریت افتا، امنیت فضاهای مجازی را بالا ببرند و در این زمینه به خلق ثروت بیشتر در استان بپردازند و با بالا رفتن امنیت این شبکه‌ها، از سرقت و هک اطلاعات در امان خواهیم بود.

در خصوص مالکیت دانایی در حوزه های مختلف بیان کرد: اگر شرکتی در یک حوزه معین به دانایی برسد این دانایی حق آن‌ها است و اگر در یکسال تا یک سال و نیم دیگر شرکت‌ها به نقشه محصول و روش ساخت آن دست پیدا می‌کنند ولی حق تولید آن محصول را ندارند ما باید از دانایی‌های خود حفاظت کنیم.

وی افزود: در حملات باج‌افزارها هر چه میزان دانایی جامعه‌ای بالا باشد، حملات پیچیده‌تر، بیشتر می‌شوند. نمی‌توانیم دانایی‌ها و اطالاعات خود را در معرض حملات گسترده قرار بدهیم زیرا این دانایی‌ها ثروت نهفته کشور هستند.

شریعتی بیان کرد: در حوزه فضای کسب و کار الکترونیک جلسه‌ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم که این جلسه انعقاد ۱۸ تفاهم‌نامه همکاری را به دنبال داشت و در این خصوص نیز کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد.

وی در خصوص اشتغال در استان عنوان کرد: در استان خوزستان نهال اشتغال شکل گرفته و ظرفیت اشتغال افزایش یافته است و در این حوزه نیازمند حمایت جدی مسئولان هستیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار