در اولین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دیجیتال؛

طرح دانش‌بنیان محقّق نیشکری برتر شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اسفند 1401 | 00:05 ق.ظ
طرح دانش‌بنیان محقّق نیشکری برتر شد زمان مطالعه: < 1 دقیقه طرح دانش‌بنیان محقّق نیشکری در اولین رویداد ملّی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان استان خوزستان «کشاورزی دیجیتال»، به عنوان ایده برتر انتخاب شد. طرح دانش‌بنیان محقّق نیشکری در اولین رویداد ملّی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان استان خوزستان «کشاورزی دیجیتال»، به عنوان ایده برتر انتخاب شد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

طرح دانش‌بنیان محقّق نیشکری در اولین رویداد ملّی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان استان خوزستان «کشاورزی دیجیتال»، به عنوان ایده برتر انتخاب شد.

طرح دانش‌بنیان محقّق نیشکری در اولین رویداد ملّی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش‌بنیان استان خوزستان «کشاورزی دیجیتال»، به عنوان ایده برتر انتخاب شد.
به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این رویداد ملّی که یکشنبه (۲۱ اسفندماه) در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان برگزار شد، از محمدحسن صادقیان محقّق و پژوهشگر موسسه آموزش و تحقیقات توسعه نیشکر، به دلیل ایده فناورانه طراحی و ساخت دستگاه هشدار دهنده ورود ذرات آلاینده به موتور ماشین‌آلات سنگین کشاورزی تقدیر شد.
رویداد ملّی فناورانه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین با هدف شناسایی، استقرار، توسعه و تکمیل زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد.ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون، اکوفیزیولوژی گیاهان زراعی و باغی، گیاهپزشکی، مدیریت خاک و آب، پرورش دام، طیور و آبزیان و منابع طبیعی و آبخیزداری از محورهای این رویداد بود.

براساس این گزارش، دستگاه هشدار دهنده ورود ذرات آلاینده به موتور در ماشین‌آلات کشاورزی، راه‌سازی، معادن و حتی نظامی کاربرد دارد و از خرابی موتور جلوگیری می‌کند.
این دستگاه به گفته سازنده‌اش، هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد و برای اولین بار در موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر ساخته شده است.

با نصب دستگاه هشدار دهنده، ورود ذرات آلاینده به موتور از طریق سیستم هواکش شناسایی می‌شود و به اپراتور هشدار لازم برای توقف دستگاه می‌دهد و مانع از خسارت‌های عمده خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار