نماینده اهواز خبر داد

مهلت سنددارکردن منازل مناطق حاشیه‌ای اهواز تا پایان سال

تاریخ انتشار: شنبه 24 دی 1401 | 13:05 ب.ظ
مهلت سنددارکردن منازل مناطق حاشیه‌ای اهواز تا پایان سال زمان مطالعه: ۲ دقیقه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث سند دار کردن زمین‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: براساس ظرفیت‌های قانونی ایجادشده ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار اهواز تا پایان سال مهلت دارند نسبت به سنددار کردن سکونتگاه‌های خود اقدام کنند. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا مجتبی یوسفی در گفت و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث سند دار کردن زمین‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: براساس ظرفیت‌های قانونی ایجادشده ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار اهواز تا پایان سال مهلت دارند نسبت به سنددار کردن سکونتگاه‌های خود اقدام کنند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا مجتبی یوسفی در گفت و گویی ، اظهار کرد: باید به منازلی که در سکونتگاه‌های غیر رسمی و پهنه‌های خطر مثل منبع آب، حصیر آباد، ملاشیه، عین دو، کوی رمضان و کوی سیاحی قرار دارند توجه جدی و مشکلات مردم در این مناطق حل شود زیرا افرادی که در این خانه‌ها زندگی می‌کنند مردم ما هستند و باید فارغ از شعار برای آن‌ها کار کنیم.

وی در خصوص بحث سند دار کردن زمین‌ها در این سکونتگاه‌های غیررسمی افزود: بسیاری از این منازل و سکونتگاه‌ها در پهنه خطر قرار ندارند اما مشکل سند دارند که باید این مشکل حل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای زمین‌هایی که دولتی هستند و صاحب شخصی ندارند براساس بند “ک” تبصره ۱۱ پیشنهاداتی ارائه شده تا ساکنان خانه‌هایی که در این مناطق زندگی می‌کنند و به هر دلیلی خانه‌هایشان سند ندارد، نسبت به سند دار کردن سکونتگاه خود اقدام کنند.

یوسفی عنوان کرد: این کار براساس ظرفیت‌هایی که در قانون وجود داشته اجرایی خواهد شد و مردم فقط تا پایان امسال فرصت دارند از این ظرفیت قانونی برای سنددار کردن خانه‌های خود در مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مناطقی مثل ملاشیه، زرگان، حصیر آباد، منبع آب، عین دو، عامری و… زمین‌ها اموال دولت هستند و به هر نحوی که بوده در طول سالیان مردم در این اراضی ساکن شده‌اند و با توجه به آیین نامه‌ای که در این خصوص از سوی دولت آماده شده مردم می‌توانند سکونتگاه‌های خود را سنددار کنند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم ساکنان این مناطق هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند زیرا فرصت در نظر گرفته شده برای این کار تا پایان سال است و نگران هستیم که فرصت تمام شود و مشکل سند دار شدن خانه‌های مردم مناطق حاشیه‌ای اهواز حل نشود.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد دهنده این طرح کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده و امیدواریم این اقدام مشکل سند سکونتگاه‌های مردم در مناطق کمتربرخوردار را حل کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار