راه‌یابی ۲ اثر از خوزستان به بخش‌های مختلف جایزه جلال آل‌احمد

تاریخ انتشار: یکشنبه 25 دی 1401 | 00:59 ق.ظ
راه‌یابی ۲ اثر از خوزستان به بخش‌های مختلف جایزه جلال آل‌احمد زمان مطالعه: < 1 دقیقه دو اثر خوزستان به بخش مسابقه و بخش ویژه شهید سلیمانی جایزه جلال آل‌احمد راه یافتند. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، «بر شانه‌های کارون» خاطرات مردم اهواز از تشییع حاج قاسم سلیمانی و «یزله بر دجله» خاطرات مردم عراق از تشییع حاج قاسم سلیمانی و وقایع پیرامون آن به همت جمعی از […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

دو اثر خوزستان به بخش مسابقه و بخش ویژه شهید سلیمانی جایزه جلال آل‌احمد راه یافتند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، «بر شانه‌های کارون» خاطرات مردم اهواز از تشییع حاج قاسم سلیمانی و «یزله بر دجله» خاطرات مردم عراق از تشییع حاج قاسم سلیمانی و وقایع پیرامون آن به همت جمعی از محققان و پژوهشگران دفتر تاریخ شفاهی اهواز گردآوری شده‌اند.

همچنین کتاب «یک بغض و هزاران مشت» خاطرات واکنش‌های مردم شهرهای مختلف ایران به شهادت حاج قاسم سلیمانی به بخش مسابقه راه یافته است که به همت علی‌رضا اشرفی‌نسب و با همکاری محققان و نویسندگان دفتر تاریخ شفاهی اهواز جمع‌آوری شده است.

جمعا برای کتاب‌های «بر شانه‌های کارون» و «یزله بر دجله» بیش از ۱۲۰۰ روایت جمع‌آوری شد که ۹۶ روایت در «بر شانه‌های کارون» و ۱۱۶ روایت در «یزله بر دجله» به رشته تحریر درآمده است.

جایزه ادبی جلال آل‌احمد به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده ‌است. این جایزه به نام جلال آل‌احمد نویسنده مشهور ایرانی نام‌گذاری شده‌ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار