رئیس مجمع نمایندگان استان:

برنامه‌ریزان در سطح ملی باید به خوزستان نگاه جدیدی داشته باشند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 8 دی 1401 | 17:34 ب.ظ
برنامه‌ریزان در سطح ملی باید به خوزستان نگاه جدیدی داشته باشند زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با انتقاد از وجود مدیران پروازی، گفت: باید قدر جوانان خوزستانی دانسته و از ظرفیت استفاده شود. قاسم ساعدی امروز (۸ دی) در آیین معارفه و تودیع استاندار خوزستان، اظهار کرد: خوزستان شریان حیاتی انرژی است و قطب کشاورزی و انبار گندم خاورمیانه است. اما محرومیت ها به اندازه قابلیت ها است. […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با انتقاد از وجود مدیران پروازی، گفت: باید قدر جوانان خوزستانی دانسته و از ظرفیت استفاده شود.

قاسم ساعدی امروز (۸ دی) در آیین معارفه و تودیع استاندار خوزستان، اظهار کرد: خوزستان شریان حیاتی انرژی است و قطب کشاورزی و انبار گندم خاورمیانه است. اما محرومیت ها به اندازه قابلیت ها است. به برکت نظام کارهای بسیار ارزنده ای صورت گرفته اما چون محرومیت ها زیاد است هنوز مردم نگرانند. جوانان تحصیل کرده خوزستانی بیکار هستند. اگر آمار بیکاری استان خوزستان را بگیرید به نتیجه می رسید که مردم چقدر صبور و وفادار هستند.

به گزارش نخبگان و به نقل ازایسنا، وی خطاب به وزیر کشور گفت: در مدیریت اغتشاشات اخیر به نتیجه رسیدید که مردم خوزستان نجیب اند و با رهبر خود بیعت کرده اند لذا قدر این مردم را بیشتر بدانید. آنچه استان را عقب انداخته، دخالت نیست. یک سال و نیم از دولت انقلابی گذشت و نمایندگان در انتصابات دخالت نکردند. برنامه ریزان در سطح ملی باید به خوزستان نگاه جدیدی داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: خوزستان کمتر از ۱۰ درصد تخصیص اعتبارت داشته است؛ با این اعتبارات چه کارهایی با وجود محرومیت های گسترده می توان انجام داد؟ دولت به استان توجه دارد اما انتظار مردم خوزستان در عمل بیشتر است.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به مناطق مرزی گفت: اگر تهدیدی باشد از مرزها صورت می گیردـ از مرکز هیچ وقت تهدید صورت نمی‌گیرد و اگر هم باشد قابل مدیریت است. توسعه متوازن جوامع از مرزها شروع می شود تا به مرکز برسد اما امروز در کشور رابطه معکوس است و توسعه از مرکز شروع می شود و مناطق مرزی محروم نگه داشته شده‌اند که خلاف علم توسعه است.

ساعدی ادامه داد: همه نگاه ها به دولت است لذا باید کار خوبی صورت گیرد. کانون بحران های کشور در اقلیم خوزستان تعریف می شود؛ زلزله، خشکسالی، سیل، ریزگردها و… در استان ظاهر می شود که نیاز به حمایت دارد.

وی با انتقاد از وجود مدیران پروازی  عنوان کرد: باید قدر جوانان خوزستانی دانسته و از ظرفیت استفاده شود. آن‌ها می توانند بر استان مدیریت کنند چون فرهنگ، بافت اجتماعی و فرهنگی را می شناسند، لذا می توانند با مردم بیشتر در تعامل باشند. استان نیاز به کارگروه مشترک نیاز دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان یادآور شد: از ظرفیت نخبگان، نمایندگان و اساتید دانشگاه استفاده شود و تیم مسنجمی شویم تا بر محرومیت استان غلبه کنیم. باید حساب شده و از اندیشه نخبگان استفاده کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش های استاندار سابق گفت: استاندار سابق نیاز به حمایت داشت اما حمایت نشد و بار سنگین خوزستان باید بر دوش همه قرار می گرفت که قرار نگرفت. تعامل و هم بستگی رمز پیروزی و موفقیت و غلبه بر مشکلات است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار