روشنگری مقامات سازمان ملل درخصوص حذف حق رأی ایران از کمیسیون مقام زن

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 دی 1401 | 00:41 ق.ظ
روشنگری مقامات سازمان ملل درخصوص حذف حق رأی ایران از کمیسیون مقام زن زمان مطالعه: ۴ دقیقه معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به حذف حق رأی ایران از کمیسیون مقام زنان جهان گفت: در ماه‌های  اخیر تلاش شد تا این مسأله به یک چالش رسانه‌ای و سیاسی علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود. متاسفانه ما در بخش بین المللی ضعیف هستیم و نیروهای شاخصی را برای پاسخگویی به […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به حذف حق رأی ایران از کمیسیون مقام زنان جهان گفت: در ماه‌های  اخیر تلاش شد تا این مسأله به یک چالش رسانه‌ای و سیاسی علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود. متاسفانه ما در بخش بین المللی ضعیف هستیم و نیروهای شاخصی را برای پاسخگویی به این قبیل تحرکات بین المللی نداریم. ضروری است با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی و با تدارک برنامه‌های مناسب در ایام هفته زن، این هجمه را خنثی و برای زنان جامعه و مقامات سازمان ملل روشنگری و از حق ایران دفاع کنیم.

به گزارش نخبگان و به نقل ازایسنا، نشست ستاد مرکزی بزرگداشت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر امروز با حضور دکتر خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و همچنین نمایندگان دستگاه‌ها و مراکز عضو این ستاد در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

انسیه خزعلی در این جلسه، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) گفت: امیدواریم به برکت این روزهای عزیز و همزمان با بزرگداشت این بانوی گرامی، فتنه‌هایی که به نام زن در دنیا اتفاق افتاده خاموش شود و به جریان و مسیر صحیحی که بتواند به الگویی برای زنان عالم تبدیل شده و جایگاه واقعی زن را ترسیم کند، منجر شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به تعبیرات زیبایی که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص مقام و جایگاه زن بیان داشتند، گفت: همایشی تحت عنوان ‘ زن این است’،  با بهره گیری از فرمایشات و توصیفات ایشان در مورد جایگاه و ویژگی‌های زن متعالی و نوع نگاه اسلام به زن، تدارک دیده شده است. این همایش در ایام بزرگداشت هفته زن با هدف تشریح سبک زندگی زن برتر و نهادینه کردن جایگاه و اهمیت مقام زن در اسلام برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته زن و مقام مادر خاطرنشان کرد: به دلیل فتنه‌های اخیر، مساله حفظ و حراست از جایگاه و مقام زن در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین برنامه‌های امسال با هدف گذاری تشریح جایگاه و ارزش زن و صیانتی که در ایران و جهان باید از مسائل مربوط به حوزه زنان به عمل آید، تدوین شده است.

وی افزود: دشمن برای ترویج بی‌اخلاقی و از بین بردن حرمت زنان و نفوذ در خانواده‌های ایرانی، برنامه ریزی کرده است، بنابراین ما وظیفه داریم برای جلوگیری از این نفوذ و تحرکات دشمن در جهت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی جامعه به ویژه زنان برنامه‌هایی را داشته باشیم که در مقابل نقشه‌های دشمن تاثیرگذار و اثربخش باشد.

خزعلی با اشاره به حذف حق رأی ایران از کمیسیون مقام زنان جهان گفت: در ماه‌های  اخیر تلاش شد تا این مسأله به یک چالش رسانه‌ای و سیاسی علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود. متاسفانه ما در بخش بین المللی ضعیف هستیم و نیروهای شاخصی را برای پاسخگویی به این قبیل تحرکات بین المللی نداریم. بنابراین ضروری است با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی و با تدارک برنامه‌های مناسب در ایام هفته زن، این هجمه را خنثی و در این خصوص برای زنان جامعه و مقامات سازمان ملل روشنگری کنیم و از حق ایران دفاع کنیم.

وی اشاره به برگزاری نشست بانوی خردمند در سال‌های گذشته گفت: امسال هم این نشست با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در تبیین جایگاه حضرت زینب(سلام الله علیها) که در توصیف خردورزی و تدبیرگری حضرت و نقشی که این بانوی بزرگوار در جهاد تبیین داشتند و توانستند تاریخ را از تحریف حفظ کنند، بیان فرمودند، برگزار می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان این که فعالیت در فضای مجازی، یکی از معیارها برای انتخاب بانوان فعال و برگزیده است، گفت: از بانوان توانمند و نخبه در تمامی حوزه‌ها در ایام هفته زن تجلیل می شود که  یکی از این حوزه ها،  زنان فعال عرصه فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: زنان ما هم  در بخش‌های فناوری اطلاعات و هم تولید محتوای در فضای مجازی به صورت تخصصی فعال بوده و نسبت به زنان سایر کشورها برتری دارند و باید این توانمندی ها شناسایی، معرفی و تقدیر شود.

خزعلی گفت: الگوهای ما در جهان اسلام از سایر الگوهایی که توسط دنیای شرق و غرب ارائه می‌شود، متفاوت است و ایام هفته زن، فرصت مناسبی است که بتوانیم الگوی سومی را که نه در آن تحجّر و نه بی‌بندوباری وجود دارد، ارائه دهیم و این چالش را تبدیل به فرصت کنیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: جشنواره بانوی ایرانی را در بخش های فرهنگی و هنری با رویکرد معرفی الگوی سوم برگزار کردیم که قرار است در ایام هفته زن برگزیدگان آن جشنواره انتخاب و از آنان تقدیر به عمل آید. همچنین از بانوان برتر در دو بخش داخلی و خارجی تقدیر می شوند که بخش خارجی از همکاری معاونت سیاسی ریاست جمهوری با حضور میهمانان خارجی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که همزمان با هفته زن، رویدادهایی برای گفتمان سازی زنان پیش بینی شده است یادآور شد: بعد از اغتشاشات اخیر، این برنامه‌ها برای بصیرت افزایی زنان ایرانی نسبت به فتنه‌های اخیر در تهران و استانها به صورت هماهنگ تدارک دیده شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته زن و مقام مادر گفت:  در سازمان‌ها و ارگان های مختلف کارهای ویژه انجام شده در حوزه زنان و همچنین بانوان موفق و نخبه سازمان خود را که می توانند الگو و سرمشقی برای زنان جامعه باشند به این مرکز معرفی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، انیسه خزعلی از برگزاری نمایشگاهی متشکل از مستندات ناب و زیبای بانوان ایرانی در هفته زن خبر داد و اظهار کرد: لازم است، این توانمندی‌ها، مجاهدتها و رنج‌ها و دردهای زنان ایرانی در گذشته به صورت مستند و با روش‌ها و ابزارهای جدید و نوین  به دختران امروز و نسل‌های جدید منتقل شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار