معاون عمرانی استاندار خوزستان:

از ۳ هزار طرح عمرانی خوزستان ۸۷۰ طرح پیشرفت ۹۰ درصد دارند

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1401 | 20:06 ب.ظ
از ۳ هزار طرح عمرانی خوزستان ۸۷۰ طرح پیشرفت ۹۰ درصد دارند زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های عمرانی در این استان گفت: در این استان حدود سه‌هزار طرح فعال است که حدود ۸۷۰ طرح آن بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. به گزارشنخبگان و به نقل از تسنیم ، محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان از دفتر خبرگزاری تسنیم خوزستان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های عمرانی در این استان گفت: در این استان حدود سه‌هزار طرح فعال است که حدود ۸۷۰ طرح آن بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارشنخبگان و به نقل از تسنیم ، محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان از دفتر خبرگزاری تسنیم خوزستان بازدید کرد.خانچی در این بازدید، درباره مسائل عمرانی خوزستان از جمله آخرین وضعیت قطار شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه فعالیت های حوزه مسکن صحبت کرد.

در این نشست معاون استانداری خوزستان ضمن بیان فعالیت‌های استان در حوزه عمرانی، اظهار داشت: دولت سیزدهم و شخص آیت‌الله رئیسی نگاه ویژه به استان خوزستان دارد و اعتبارات ویژه‌ به این استان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان گفت: با پیگیری‌های استاندار خوزستان توانستیم مصوبات خوبی در استان خوزستان با وجود فقط چندین ماه از سفر رئیس جمهور  شاهد باشیم.

خانچی با بیان اینکه اولویت‌بندی در راستای نیازسنجی‌ها شکل گرفت، گفت: نزدیک به ۷۷ مگا پروژه در استان خوزستان تعریف شده که یک ظرفیت خیلی خوب برای جهش خوزستان است.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان پروژه‌های متعددی داریم که کلنگ زنی و رها شده است گفت: در استان خوزستان حدود سه‌هزار طرح عمرانی داریم که از این تعداد ۱۳۶۸ طرح زیر۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند. همچنین حدود ۸۷۰ طرح بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی نیز بالای ۵۰ درصد هستند.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به نگاه برنامه محور شخص استاندار به خوزستان گفت: برای استان سه راهبرد عمرانی در بخش آب آشامیدنی، فاضلاب شهری و توسعه راه‌ها تعریف شد که نیاز به نگاه ویژه دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به هدفگذاری در حوزه راه گفت: برای تمام جاده‌های موصلاتی بین استانی اعتبار قابل ملاحظه‌ای گذاشته شده است و با برنامه در حال توسعه زیرساخت‌های عمرانی هستیم.

وی درباره تامین آب آشامیدنی نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه یک طرح میان مدت با عنوان غدیر به سرانجام رسید. این طرح یک  یک طرح بسیار طولانی است و با افتتاح نهایی آ مشکل آب آشامیدنی برطرف می‌شود.

خانچی به مشکل دیرینه فاضلاب استان خوزستان نیز اشاره کرد گفت: پروژه اجرایی فاضلاب استان خوزستان با جدیت در حال انجام است و به زودی با تزریق اعتبار مناسب شدت مناسبی در بخش پروژه‌های فاضلاب شاهد خواهیم بود.

وی به حضور شرکت‌های دانش بنیان درپروژه آب وفاضلاب خوزستان اشاره و گفت: در توسعه شبکه فاضلاب از شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده که علاوه بر دقت و سرعت بالا، مردم کمتر اذیت می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: برای حل این مساله قرارگاه امام حسن (ع) راه‌اندازی شده است. ۱۳۶۱ روستا در استان خوزستان بالغ بر جمعیتی ۵۱۰ هزار نفر که فاقد آب و یا از نظر وضعیت آب، ناپایدار بودند، دارای آب با شرایط پایدار شدند.

خانچی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از اهداف دولت است گفت: در استان خوزستان بحث زمین  متناسب با نیاز ثبت‌نام شدگان در بیشتر شهرها یا تامین شده یا در شرف تامین است.

وی با بیان اینکه در ناوگان حمل و نقل عمومی در استان به زودی تحول ویژه‌ای شاهد خواهیم بود گفت: در اهواز نزدیک به ۲۰۰ دستگاه جدید اتوبوس اختصاص داده شده و ۱۰۰ دستگاه ون و نیز به شبکه ناوگان شهری اضافه می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار