تا پایان سال۳۰۰ کلاس درس جایگزین مدارس سنگی خوزستان می‌شود

تاریخ انتشار: جمعه 22 مهر 1401 | 11:58 ق.ظ
تا پایان سال۳۰۰ کلاس درس جایگزین مدارس سنگی خوزستان می‌شود زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۳۰۰ کلاس درس تا پایان امسال جایگزین مدارس سنگی در این استان می شود. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علی قربانی در گفت و گویی با اشاره به برنامه این اداره کل برای برچیدن مدارس سنگی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ کلاس […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۳۰۰ کلاس درس تا پایان امسال جایگزین مدارس سنگی در این استان می شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علی قربانی در گفت و گویی با اشاره به برنامه این اداره کل برای برچیدن مدارس سنگی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ کلاس سنگی در استان خوزستان وجود دارد که در حال تخریب و بازسازی است، افزود:حدود ۶۰۰ کلاس درس با کمک خیران در استان احداث و و یا در حال ساخت است.

وی گفت: تاکنون ۳۰۰ کلاس درس بنا شده از مصالح ساختمانی تحویل آموزش و پرورش خوزستان شده و ۳۰۰ کلاس درس دیگر نیز تا قبل از پایان امسال ساخته و تحویل داده می شود.

قربانی ادامه داد: طبق تاکید وزیر آموزش و پرورش باید در سال ۱۴۰۱ تمام مدارس سنگی خشکه چین که از استحکام کمتری برخوردار هستند نوسازی شوند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به وجود ۳۳ کلاس درس خشکه چین در این استان که در وضعیت مناسبی نیستند اظهار داشت:  این کلاس ها قرار است در قالب طرح “شهید پناهی”  بازسازی شوند ، اعتبارات آنها تامین شده تا به سرعت عملیات ساخت و ساز آنها آغاز شود.

وی افزود: نقشه های اجرایی این مدارس آماده شده و به دنبال مناقصه هستیم  که تا پایان سال ۱۴۰۱ پرونده این مدارس نیز بسته شود.

ساخت و ساز مدارس با مشارکت خوب خیران مدرسه ساز در چند سال اخیر در استان خوزستان شتاب گرفته به طوریکه در مدت سه سال اخیر بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ کلاس درس در این استان ساخته شده است.

از سال گذشته ساخت کلاس های ساختمانی به جای مدارس سنگی در استان خوزستان آغاز شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار