راه‌اندازی ۲ رشته جدید در مرکز علمی کاربردی نیشکر/دکتر آل‌کثیر: افزایش بهره‌وری در صنعت نیشکر هدف اصلی این مرکز علمی است

تاریخ انتشار: دوشنبه 18 مهر 1401 | 20:13 ب.ظ
راه‌اندازی ۲ رشته جدید در مرکز علمی کاربردی نیشکر/دکتر آل‌کثیر: افزایش بهره‌وری در صنعت نیشکر هدف اصلی این مرکز علمی است زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیرعامل موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر از راه‌اندازی دو رشته جدید در مرکز آموزش علمی- کاربردی نیشکر خبر داد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر جعفر آل‌کثیر با اعلام این خبر، گفت: مکانیزاسیون کشاورزی و مهندسی فناوری آبیاری شبکه‌های آبیاری و زهکشی دو رشته‌ای است […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیرعامل موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر از راه‌اندازی دو رشته جدید در مرکز آموزش علمی- کاربردی نیشکر خبر داد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر جعفر آل‌کثیر با اعلام این خبر، گفت: مکانیزاسیون کشاورزی و مهندسی فناوری آبیاری شبکه‌های آبیاری و زهکشی دو رشته‌ای است که در مقطع کاردانی و کارشناسی در این مرکز علمی راه‌اندازی شده است.

به گفته او، مرکز آموزش علمی کاربردی نیشکر یکی از مراکز زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی است که با هدف پرورش نیروی متخصص و ارتقا و انتقال دانش کار و فناوری، به‌هنگام کردن مهارت‌های شغلی و افزایش مستمر و فزاینده بهره‌وری دانش‌آموختگان در صنعت نیشکر تشکیل شده است.

مدیرعامل موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر در ادامه از پیگیری افزایش رشته‌های تحصیلی این مرکز خبر داد و بیان داشت، مجوز راه‌اندازی رشته‌های کاردانی صنایع قند و شکر و کاردانی فنی آسیاب‌های نیشکر هم از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حال صدور است و مرکز علمی کاربردی نیشکر از ترم آینده در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد.

آل‌کثیر تاکید کرد، صنعت نیشکر، صنعتی دانش‌بنیان و بر پایه علم است و در حوزه صنعت و کشاورزی به افرادی متخصص و کاردان نیاز دارد، بنابراین مرکز علمی کاربردی نیشکر با افزایش سطح دانش علمی و عملی پرسنل، موجب افزایش بهره‌وری در صنعت نیشکر خواهد شد. بر اساس این گزارش، پذیرش مرکز علمی کاربردی نیشکر از بین شاغلین صنعت نیشکر و بر اساس ضوابط وزارت علوم است. این مرکز، در سال تحصیلی جدید ۱۱۰ دانشجو در رشته‌های کاردانی امور زراعی تولید نیشکر، کاردانی آب و خاک، کاردانی مکانیزاسیون کشاورزی و کارشناسی مهندسی فناوری آبیاری شبکه‌های آبیاری و زهکشی می‌پذیرد. اخیرا نیز مجوز رشته کارشناسی ناپیوسته گیاهپزشکی، کنترل بیولوژیکی برای این مرکز علمی صادر شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار