پل ششم اهواز(پل فولاد) طبق وعده های داده شده بازگشایی شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 3 مهر 1401 | 17:43 ب.ظ
پل ششم اهواز(پل فولاد) طبق وعده های داده شده بازگشایی شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه رضا امینی شهردار اهواز نیمه شب اول مهرماه به همراه سیاوش محمودی رییس شورای شهر و احمد سراج و عادل شیشه گری دو عضو شورای شهربا حضور در محل پل فولاد، در آیین بازگشایی این پل شرکت کردند. شهردار اهواز در این رابطه گفت: از یازده خرداد به دستور دادستان شهر اهواز تردد خودروهای سبک […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رضا امینی شهردار اهواز نیمه شب اول مهرماه به همراه سیاوش محمودی رییس شورای شهر و احمد سراج و عادل شیشه گری دو عضو شورای شهربا حضور در محل پل فولاد، در آیین بازگشایی این پل شرکت کردند.


شهردار اهواز در این رابطه گفت: از یازده خرداد به دستور دادستان شهر اهواز تردد خودروهای سبک و سنگین در پل فولاد محدود شد و کار کارشناسی برای ترمیم سازه هایی که طی سالهای گذشته به سرقت رفته بود، آغاز شد. سپس همزمان با اول مهرماه بعد از چهارماه کار و تلاش شبانه روزی همکارانمان در شهرداری اهواز، فعالیت های کارشناسی از قبیل تهیه و تایید طرح و بازسازی پل به نتیجه رسید.

وی تشریح کرد: اکثر فعالیتهای شهرداری زیر پل در سازه هایی که مورد سرقت واقع شده بود، قرار داشت و اکنون پس از ترمیم کامل پل کار آسفالت، رنگامیزی جداول، ترمیم نور و سایر مسائل زیباسازی و استحکام بخشی پل با هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به سرانجام رسید.

امینی در خصوص تامین هزینه ترمیم پل اظهار کرد: مبلغ ۵ میلیارد تومان از هزینه های بازسازی پل فولاد توسط شرکت فولاد خوزستان و مابقی توسط شهرداری اهواز تامین و انجام شد.

شهردار اهواز در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با بهره برداری از پل که اثرات خوبی بر کاهش ترافیک و تردد خودروهای سبک و سنگین در این محدوده شهر دارد، موجبات رضایتمندی شهروندان عزیز را فراهم آورده باشیم.

شیشه گری عضو شورای شهر نیز در این خصوص عنوان کرد: براساس وعده ای که به مردم داده شده بود، پل فولاد بازگشایی شد و دغدغه ما در ایامی که پل بسته بود، ترافیکی بود که بر اثر انسداد این پل در معابر شهری بخصوص جاده گلستان بوجود آمده بود که به یاری خدا شهرداری در این مقطع خیلی خوب ورود کرد و در یک بازه بسیار کوتاه لاین سوم ساحلی گلستان را راه اندازی کرد و این امر سبب شد که بخش زیادی از حجم ترافیک کاسته شود تا مشکلات کمتری برای مردم بوجود بیاید.

وی افزود: پروژه دیگری که انتظار داریم با همت عزیزان شهرداری و شهردار محترم به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی یا همان میدان دانشگاه است که انشالله طی روزهای آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.
سراج دیگر عضو شورای شهر در این رابطه عنوان کرد: از همه عوامل مهندسی، ترافیکی و خدماتی شهرداری اهوازتشکر می کنم. حدود چهارماه قبل این پل بواسطه سرقتی که در سال ۹۹ از تجهیزات آن صورت گرفته بود و بعضا سازه های فلزی و بتنی آن دچار آسیب شده بود از طرف شهرداری کوت عبدالله طبق صورتجلسه استانداری به جهت تعمیر تحویل شهرداری اهواز شد.

وی ادامه داد: پس از آن پیمانکار مربوطه کار را آغاز و طبق وعده ای که داده شده بود این پل شب اول مهرماه آماده بهره برداری شد.

عضو شورای شهر ادامه داد: این ترافیکی که در طول این چهارماه پس از انسداد پل برای تعمیرات انجام شد، واقعیتی را مشخص کرد که به احداث پل دهم نیاز داریم که ارتباط شرق و غرب اهواز را برقرار نماید.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به هزینه چند هزار میلیاردی که ساخت یک پل نیاز دارد در مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری طبق مکاتباتی که انجام شده مورد موافقت قرار گیرد و این پل هم در دستور کار دولت قرار گیرد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار