افزایش ۳۶ درصدی صادرات غیرنفتی از خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 تیر 1401 | 21:31 ب.ظ
افزایش ۳۶ درصدی صادرات غیرنفتی از خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: میزان صادرات غیر نفتی از گمرکات استان در سه ماهه اول امسال به لحاظ وزنی ۱۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا امیر حسین نظری شنبه در کارگروه صادرات […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: میزان صادرات غیر نفتی از گمرکات استان در سه ماهه اول امسال به لحاظ وزنی ۱۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا امیر حسین نظری شنبه در کارگروه صادرات غیر نفتی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: در سه ماهه اول امسال چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار از مرزهای استان صادر شده است.

وی گفت: این میزان صادرات از گمرک منطقه ویژه پتروشیمی بالغ بریک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ، بندر امام خمینی یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن، در گمرک خرمشهر ۵۶۳ هزار تن، گمرک شلمچه ۵۹۰ هزار تن، گمرک چذابه ۱۶۹ هزار تن ،گمرک آبادان ۱۷ هزار تن و گمرک اهواز و دزفول نیز ۱۰ هزار تن بوده که  در این مدت به خارج از کشور صادر شد.

نظری افزود: همچنین میزان  واردات در سه ماهه اول امسال در این گمرکات چهار میلیون و ۳۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و  ۵۱۸ هزار میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از نظر وزنی سه درصد کاهش داشته و از نظر ارزشی ۲۰ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان صمت خوزستان اظهار داشت: در همین مدت به لحاظ درآمدی در سه ماهه اول امسال ۲۱ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال از طریق استان درآمد داشتیم که نسبت به پارسال ۶۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از ضعف هایی که منجر به کاهش صادرات  در مرز چذابه شده است وضعیت نامناسب بارانداز است و  اگر می خواهیم صادرات انجام دهیم باید کار به صورت کلان و بلند مدت  انجام شود.

خوزستان با دارا بودن مرزهای آب و زمینی و بنادر استراتژیکی همچون بندر امام (ره)، بندر آبادان، بندر ماهشهر، بندر خرمشهر و بندر شادگان ظرفیت بسیار بالایی در صادرات و واردات کشور دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار