مدیرعامل توسعه نیشکر در بازدید از طرح پرورش متراکم ماهی نیشکر فارابی:

از همه ظرفیت‌های نیشکری برای تولید و اشتغال استفاده شود

تاریخ انتشار: جمعه 2 اردیبهشت 1401 | 21:47 ب.ظ
از همه ظرفیت‌های نیشکری برای تولید و اشتغال استفاده شود زمان مطالعه: ۳ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در بازدید از طرح پرورش متراکم ماهی نیشکر فارابی، با بیان این مطلب گفت: این طرح علاوه بر رونق تولید ماهی در خوزستان، طرحی اشتغال‌زا با منفعت اقتصادی مطلوب است. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در بازدید از طرح پرورش متراکم ماهی نیشکر فارابی، با بیان این مطلب گفت: این طرح علاوه بر رونق تولید ماهی در خوزستان، طرحی اشتغال‌زا با منفعت اقتصادی مطلوب است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از اجرای موفق طرح پرورش متراکم ماهی در نیشکر فارابی خبر داد و بر استفاده از همه ظرفیت‌های واحدهای نیشکر برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در بازدید از طرح پرورش متراکم ماهی نیشکر فارابی، با بیان این مطلب گفت: این طرح علاوه بر رونق تولید ماهی در خوزستان، طرحی اشتغال‌زا با منفعت اقتصادی مطلوب است.

طرح پایلوت پرورش متراکم ماهی برای اولین بار در نیشکر فارابی انجام شده است.

حوضچه‌های بتنی این طرح نیز ساخت آبان‌بسپار توسعه از شرکت‌های زیرمجموعه توسعه نیشکر است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در ادامه به استفاده مجدد از خروجی آب حوضچه‌های ماهی در مزارع نیشکر اشاره کرد و بیان داشت، استفاده بهینه آب از مزیت‌های این نوع پرورش ماهی است و پساب خروجی حوضچه‌ها یک منبع غنی شده برای گیاهان است که به منظور حاصلخیری خاک از آن استفاده می‌شود.

صرفه اقتصادی طرح پرورش متراکم ماهی

مدیر فعالیت‌های اقتصادی غیرنیشکری کشت و صنعت حکیم فارابی نیز «صرفه اقتصادی» را مهمترین مزیت طرح پرورش متراکم ماهی دانست و گفت، در این طرح از ۱۰ حوضچه پرورش ماهی، ۲۵ تا ۳۰ تن انواع ماهی از جمله کپور برداشت می‌شود.

حمید آقامحمدی افزود: هر یک از این حوضچه‌ها قابلیت رهاسازی ۲۵۰۰ بچه ماهی دارند که در صورت شرایط مناسب آبی، ماهی با وزن مطلوب برداشت خواهد شد.

طرح‌های مختلفی در راستای استفاده از ظرفیت‌های واحدهای نیشکری به اجرا در آمده است.

طرح پایلوت پرورش ماهی با زهاب نیشکر نیز از جمله طرح‌هایی است که در کنار پرورش متراکم ماهی در واحدهای نیشکری اجرایی شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار