در دیدار شهردار با دادستان اهواز مطرح شد:

ساماندهی دستفروشان و جمع آوری نخاله های سطح شهر

تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 فروردین 1401 | 08:48 ق.ظ
ساماندهی دستفروشان و جمع آوری نخاله های سطح شهر زمان مطالعه: ۲ دقیقه نخبگان/ پیش از ظهر امروز ۲۴ فروردین ماه شهردار اهواز با صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب اهواز دیدار و گفتگو کرد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی در این نشست دادستان اهواز به تشکیل یک شعبه خاص برای رفع و کاهش مسائل مربوطه در حوزه خدمات شهری اشاره و اظهار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخبگان/ پیش از ظهر امروز ۲۴ فروردین ماه شهردار اهواز با صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب اهواز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی در این نشست دادستان اهواز به تشکیل یک شعبه خاص برای رفع و کاهش مسائل مربوطه در حوزه خدمات شهری اشاره و اظهار کرد: در خصوص مواردی همچون تخریب و سرقت هایی که صورت می گیرد نیازمند یک فهرست کامل از شهرداری هستیم تا بتوانیم با همراهی و همدلی حمایت لازم را در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: مطالبه گری در جهت حل مشکلات پایین است، مواردی هستند که باید در اولویت قرار بگیرند از جمله لکه گیری و آسفالت معابر و ساماندهی زباله ها در شهر اهواز که از موضوعات مهم و در اولویت است.

جعفری چگنی تصریح کرد: داده و اطلاعات کافی در کلانشهر اهواز برای اطلاع رسانی وجود ندارد و این یک ضعف است که باید در تقویت و بهبود آن تلاش کرد، چرا که در برخی اتفاقها به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی، خودمان هم مقصر هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز بر مسئله ساماندهی دستفروشان تاکید و بیان کرد: ساماندهی دستفروشان مسئله مهمی است که باید بیش از پیش به آن توجه داشت، در نظر گرفتن مکانی خاص برای این افراد با فروش بیشتر و راه اندازی بازارهای روزانه می تواند در کاهش نارضایتی ها موثر باشد.

همچنین در این نشست شهردار اهواز درباره نهادینه شدن تغییرات لازم در جهت کاهش معضلات شهری، اظهار کرد: بعضا شاهد مقاومت در برابر تغییرات هستیم و می بینیم برخی ها منافعشان در بی نظمی است و باید بتوانیم با همراهی هم تغییرات را نهادینه و دست برخی افراد را از شهرداری حذف کنیم.

وی افزود: باید سازمان مشارکت ها نیز کارشناس و تیم متخصص داشته باشد تا مراحل مربوط به پروانه ساخت را پیگیری نماید تا سودجویان کمتر بتوانند از این فرصت سوء استفاده کنند.

امینی عنوان کرد: در خصوص آسفالت معابر، اکیپ های ما به صورت مداوم فعال هستند و تلاش های لازم صورت گرفته است و ادامه دار خواهد بود. مسئله مهم در اهواز نبود نظارت کافی است که باید بر رفع آن تلاش کرد.

شهردار اهواز درباره ساماندهی زباله ها، گفت: وجود مخزن زباله در بسیاری از شهرهای بزرگ منسوخ شده است و باید جمع آوری شوند چرا که کالایی که قابلیت جذب داشته باشد را زباله گردها برداشت و مابقی آنها بر زمین می ماند که منشا آلودگی و انتقال بیماری از سوی زباله گردها خواهد شد.

وی یادآور شد: باید ساماندهی لازم برای زباله گردها صورت بگیرد که بخشی از این موضوع در سازمان پسماند باید بررسی و پیگیری شود و بخشی دیگر در راستای اشتغالزایی متناسب برای زباله گردها است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار