مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان؛

ساخت دستگاه گرانول‌پاش تمام ایرانی به دست متخصصان فولاد خوزستان

تاریخ انتشار: جمعه 29 بهمن 1400 | 08:29 ق.ظ
ساخت دستگاه گرانول‌پاش تمام ایرانی به دست متخصصان فولاد خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ امین ابراهیمی گفت: نتیجه اعتماد به توانمندی داخلی، پس از دو سال تلاش مستمر به ساخت دستگاه گرانول‌پاش تمام ایرانی منجر شد. به گزارش خبرنگارنخبگان، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به ساخت دستگاهی که تولید آن تنها در اختیار شرکت‌هایی چند ملیتی اروپایی و آمریکایی است […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
اعتدال نخبگان/ امین ابراهیمی گفت: نتیجه اعتماد به توانمندی داخلی، پس از دو سال تلاش مستمر به ساخت دستگاه گرانول‌پاش تمام ایرانی منجر شد.

به گزارش خبرنگارنخبگان، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به ساخت دستگاهی که تولید آن تنها در اختیار شرکت‌هایی چند ملیتی اروپایی و آمریکایی است اظهار کرد: این دستاورد از سال ۱۳۹۸ و با تشکیل گروهی از متخصصان فولاد خوزستان و همکاری شرکت دانش‌بنیان دانش‌پردازان میثاق شکل گرفت.

وی افزود: از مهم‌ترین دلایلی که به ساخت دستگاه گرانول‌پاش ختم شد، می‌توان به: تشدید تحریم‌ها و دسترسی نداشتن به مشابه خارجی و باج‌خواهی شرکت‌های چندملیتی سازنده اشاره کرد.

ابراهیمی تاکید داشت: در چنین شرایطی متخصصان فولاد خوزستان برای ساخت و بومی‌سازی این دستگاه اقدام کردند. نتیجه اعتماد به توانمندی داخلی، پس از دو سال تلاش مستمر به ساخت دستگاه گرانول‌پاش تمام ایرانی منجر شد.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه، قابلیت تولید انبوه و رفع نیاز شرکت‌های فولادسازی کشور است. مدت زمان اجرای طرح ۲۴ ماه بود که پس از گذراندن مراحل مختلف آزمایشی، سرانجام در شهریورماه ۱۴۰۰، دستگاه در مسیر خط ریخته‌گری نصب و به بهره‌برداری رسید. بهینه‌سازی مصرف گرانول تا پنجاه درصد، ضریب ایمنی قابل اطمینان و حذف نیروی انسانی از فرآیند خط ریخته‌گری( ایمن‌سازی فرآیند)، جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه ساخت از دیگر مزایای اجرای طرح هستند.

وی ادامه داد:نمونه خارجی دستگاه حدود پنجاه هزار یورو است که با احتساب هزینه‌های ارسال، به هفتاد و پنج هزار یورو معادل دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان می‌رسد. در حالیکه هزینه ساخت و نصب و راه‌اندازی دستگاه گرانول‌پاش ایرانی ششصد میلیون تومان معادل بیست هزار یورو است. از طرفی تامین قطعات و تضمین کیفیت محصول و در دسترس بودن سازنده، از دیگر مزایای ساخت به شمار می‌آید.

طراحی، ساخت و در مدار قرار گرفتن دستگاه گرانول‌پاش با حمایت شرکت فولاد خوزستان، از سوی متخصصان بسیج سازندگی حوزه شهید بقایی فولاد خوزستان و با همکاری شرکت دانش‌بنیان دانش‌پردازان میثاق انجام شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار