در راستای احیای قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران؛

کارخانه تولید رب گوجه هفت‌تپه بازگشایی شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 2 دی 1400 | 18:05 ب.ظ
کارخانه تولید رب گوجه هفت‌تپه بازگشایی شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ کارخانه تولید رب گوجه در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، روز چهارشنبه (یکم دی ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بازگشایی و به بهره‌برداری رسید. هفتاد و سه روز پس از واگذاری شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارخانه تولید رب گوجه در این شرکت […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ کارخانه تولید رب گوجه در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، روز چهارشنبه (یکم دی ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بازگشایی و به بهره‌برداری رسید.

هفتاد و سه روز پس از واگذاری شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارخانه تولید رب گوجه در این شرکت بازگشایی و گامی دیگر در راستای بازگشت رونق تولید به قدیمی‌ترین کشت و صنعت نیشکری ایران برداشته شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارخانه تولید رب گوجه در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، امروز چهارشنبه (یکم دی ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بازگشایی و به بهره‌برداری رسید.

رونق اقتصادی با راه‌اندازی صنایع تبدیلی

دکتر عبدعلی ناصری، «ایجاد رونق اقتصادی، کارآفرینی و امنیت غذایی» را هدف راه‌اندازی صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در صنعت نیشکر عنوان کرد و افزود: همگام با فعالیت‌های نیشکری، توسعه فعالیت‌های غیرنیشکری و صنایع پایین دستی مرتبط با آن در راستای سیاست‌های وزارت کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: افتتاح هر واحد تولیدی گامی امیدبخش به سمت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان است و بنای کار صنعت توسعه نیشکر نیز رونق تولید و حرکت در مسیر خودکفایی کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارخانه رب گوجه فرنگی هفت‌تپه با ظرفیت تخلیه روزانه هزار و ۵۰۰ تن گوجه، توان اشتغالی بالغ بر ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم در دو نوبت کاری و چهار هزار نفر غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

هفت‌تپه به جایگاه واقعی خود می‌رسد

در ادامه این مراسم، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نیز راه‌اندازی کارخانه رب گوجه را گامی بزرگ برای رسیدن نیشکر هفت تپه به ظرفیت و جایگاه واقعی خود عنوان کرد.

محمد فتحی مکوند با بیان اینکه خط تخلیه این کارخانه از سه خط معلق و تخلیه فله ۲۰ تنی تشکیل شده است، گفت: ظرفیت تخلیه گوجه در هر شیفت ۵۰۰ تن است که این ظرفیت در سه شیفت به هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمام پروسه تولید رب گوجه با دقت و کیفیت بالا در کارخانه انجام می‌شود، تاکید کرد که رب گوجه تولیدی هفت‌تپه مورد تایید آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو قرار گرفته و رب تولید شده از بهترین انواع نمونه‌های مشابه در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ادامه گفت: در فاز اول، رب گوجه به صورت فله تولید می‌شود که با راه اندازی «خط اسپتیک»، رب گوجه تولید شده در این کارخانه با کیفیت بالا استریل می شود، به صورتی که حتی برای نگهداری این محصول دیگر نیازی به نگهداری در سردخانه نیست.

فتحی مکوند افزود: با راه‌اندازی این خط می‌توان محصول تولیدی را به کشورهای دیگر بدون نیاز به سردخانه صادر کرد.

کارخانه رب گوجه هفت‌تپه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع با سه سوله تولید به متراژ هزار و ۳۰۰ متر مربع راه‌اندازی شده است.

با واگذاری هفت‌تپه به هفت طرح توسعه نیشکر از ۱۸ مهرماه سال جاری، نه تنها حقوق‌های معوقه کارگران پرداخت شد، بلکه حقوق‌ها به روز و کارگران زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و این شرکت پس از یک دوره اعتراضات طولانی، به چرخه تولید بازگشت.

بازگشت شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بارقه امید را در کارگران ایجاد کرده و در حال حاضر در کنار فعالیت صنایع پایین دستی، عملیات اورهال و بازسازی کارخانه شکر نیز در حال انجام است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار