استاندارد ساخت محصولات غیراصلی در مناطق نفتخیز جنوب تدوین شد

تاریخ انتشار: شنبه 6 آذر 1400 | 23:31 ب.ظ
استاندارد ساخت محصولات غیراصلی در مناطق نفتخیز جنوب تدوین شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ رییس اداره مهندسی استانداردهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: استاندارد “ساخت محصولات غیر اصلی- ماشین‌آلات فرآیندی(محصولات مکانیکی)” برای نخستین بار از سوی این شرکت تدوین شد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سیدابوالقاسم شایسته امین‌زاده بیان کرد: این استاندارد الزاماتی را برای یکسان­ سازی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رییس اداره مهندسی استانداردهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: استاندارد “ساخت محصولات غیر اصلی- ماشین‌آلات فرآیندی(محصولات مکانیکی)” برای نخستین بار از سوی این شرکت تدوین شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سیدابوالقاسم شایسته امین‌زاده بیان کرد: این استاندارد الزاماتی را برای یکسان­ سازی فرآیندها و فعالیت‌ مهندسی معکوس برای ساخت و جایگزینی محصولات اصلی با محصولات غیراصلی، شامل قطعات و مجموعه‌های یدکی و تجهیزات جانبی مکانیکی متعلق به ماشین‌آلات فرآیندی در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ارایه می‌دهد.

وی افزود: در این استاندارد تلاش شده است تا فرآیندها و فعالیت‌های مهندسی معکوس و الزامات با اهمیت مرتبط با کارایی، طول عمر، ایمنی، قابلیت اطمینان و حفظ کیفیت مورد توجه و استانداردسازی قرار گیرد.

وی ادامه‌داد: الزامات این استاندارد با اجماع نظر و بر اساس دانش و تجربه کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جمعی از نمایندگان سازندگان داخلی تهیه شده و می‌تواند منجر به افزایش استانداردسازی در تولیدات سازندگان داخلی، توانمندسازی آنها و تقویت فضای رقابتی برای نزدیک شدن به کیفیت مطلوب و پایدار شود.

رییس اداره مهندسی استانداردهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: این استاندارد اکنون به‌ صورت آزمایشی برای مدت ۶ ماه توسط رییس شورای استانداردهای این شرکت ابلاغ شده که پس از پایان مدت مذکور، بازخورد دریافتی از ذینفعان بررسی و در ویرایش جدید اعمال خواهد شد.

شایسته امین‌زاده درباره ضرورت تدوین چنین استانداردی توضیح‌داد: در سال‌های اخیر، در فرآیند تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات فرآیندی که به‌دلیل بدعهدی‌ها و تحریم‌ها، آسیب جدی دیده، موضوع جایگزینی قطعات یدکی تولید سازندگان اصلی ماشین‌آلات فرآیندی (OEM) با قطعاتی که توسط سازندگان داخلی تولید شده‌اند، به‌منظور ترمیم و تکمیل مجدد زنجیره تامین نیازمندی‌های صنعت نفت و گاز کشور، مورد توجه خاصی قرار گرفته است.

وی افزود: از سوی دیگر، سیاست‌های ابلاغی در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهداف عالیه وزارت نفت در خصوص توانمندسازی و حمایت از سازندگان داخلی و گسترش استفاده از محصولات آنها، تدوین استاندارد به منظور سامان‌دهی و یکسان‌سازی فرآیندهای مرتبط با ارزیابی کارآیی و حفظ کیفیت محصول با توجه به معیارهای مورد پذیرش کارفرما را بیش از پیش، ضروری می‌نمود.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران با ۴۵ میدان نفت و گاز و ۶۵ مخزن هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره‌ای افزون بر ٧٠ هزار کیلومتر مربع از استان بوشهر تا شمال خوزستان، حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند. در این قلمرو میدان‌های بزرگ نفتی همچون اهواز، گچساران، مارون، آغاجاری، کرنج و پارسی و بی بی حکیمه قرار دارند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار