یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در اهواز برگزار شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 آذر 1400 | 14:26 ب.ظ
یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در اهواز برگزار شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب ” تنها گریه کن ” به صورت سراسری با حضور جمعی از مسوولان استانی و خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان جهاد و مقاومت در محل کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا مدیرکل بنیاد […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب ” تنها گریه کن ” به صورت سراسری با حضور جمعی از مسوولان استانی و خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان جهاد و مقاومت در محل کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان روز یکشنبه در این آیین با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: خواندن کتاب “گریه کن ” از طرف رهبر معظم انقلاب و مزین شدن آن به پی نوشت معظم له با وجود دارابودن مسوولیت‌های مهمی چون اداره جهان اسلام،علاقمندی به خواندن این کتاب را بیشتر می‌کند و این تاثیر زیادی در بالا رفتن شمارگان این کتاب دارد.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا حاجتی افزود: دشمن با امکانات رسانه‌ای و ماهواره‌ای برای کودکان و نوجوانان این سرزمین برنامه ریزی کرده است و نبود شناخت نیازهای فرهنگی، بی مبالاتی برخی مسوولان و نیز بی توجهی برخی خانواده‌ها سبب می شود که دشمن از طریق بشقاب سمی ماهواره، غذای روزانه دانش آموزان ما را تامین کند.

وی با بیان اینکه باید کمک کنیم که در حوزه شهرها و روستاها، خاطرات دوران دفاع مقدس از جمله اقوام مختلف خوزستان را جمع آوری و بازگو کنیم گفت: قوم عرب خوزستان در دوران دفاع مقدس نقش و حضور موثری در جبهه و پشت جبهه داشتند و با انجام وظیفه انسانی و مردمی خود در راه ولایت، رهبری و سرزمین خود جانفشانی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به شهادت ۱۶ خلبان در دوران دفاع مقدس در خوزستان ادامه داد: ما به عنوان باربر دفاع مقدس باید بار را به مقصد خود برسانیم و داشتن سمت و مسوول بودن بهانه‌ای است که اتفاق بزرگتری رقم بخورد و آن خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس، با اتحاد در صحنه حضور داشتند گفت: کتاب “تنها گریه کن”سخن تمام مادران شهید است که با وجود آتش در دل، می‌دانند دشمن در کمین است و با تمام وجود در این راه پر خطر پایدار هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: دفترحفظ آثار ونشر دفاع مقدس و باغ موزه آن آمادگی دارد  از ظرفیت رزمندگان و اقشار مختلف، در نگارش کتاب و مستند سازی خاطرات و ایثارگران دفاع مقدس استفاده کند و راوی حماسه‌های این دوران، به نسل‌های بعدی باشد.

وی ادامه داد: این دفتر وظیفه خود می‌داند از امکانات خود در انتشار کتاب، ساخت فیلم، موسیقی و مستند در حوزه دفاع مقدس، با موضوع شهادت و دفاع مقدس استفاده کند و از افراد نویسنده، تدوینگر و … حمایت کند.

وی گفت: داستان خوزستان مظلومیت جوانانی است که برای سرزمین مادری خود شهید شدند ولی مادران آنها چیزی جز عدالت و خدمت به خلق مطالبه نکردند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این آیین با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که در سایه رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب ، تلاش شده راه شهدایی که جان خود را فدا کردند تا امروز کشور در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد ادامه پیدا کند و در مقابل زورگویی‌های دشمنان با افتخار وعزت بایستیم.

رضا نجاتی افزود:افتخار می کنیم در استانی زندگی می‌کنیم که پایگاه مقاومت کشور است و به عنوان کربلای ایران شناخته شده است؛ در گوشه و کنار این خطه ارزشمند و در مناطق مرزی خوزستان، رشادت ها و فداکاری ها و حضور در خط مقدم رزمندگان در مقابل دشمن پر رنگ است.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از فداکاری و ایثارگری رزمندگان و جوانان خوزستان در دوران دفاع مقدس نگارش شده بیان کرد: اگر تمام زوایا و رشادت ها نگارش می شد به طور حتم کتابخانه های بزرگی باید احداث می شد تا آن کتاب‌ها در آن نگهداری شود.

وی افزود: در راستای پیروی از شهدا و مادرانی که این مرز و بوم وامدار آنها است باید در عمل نیز در حفظ شعایر اسلامی و خط سرخ شهادت که شهدا برای ما ترسیم کردند راه آنها را با عمل به وظایف و همراهی با مردم ادامه دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس سختی ها و خطرها را برای خود می پسندیدند که آن را برای دیگر همرزمان نمی پسندیدند؛ خطر را به جان می خریدند که دیگران در آرامش باشند؛ این همان معنای ایثار و فداکاری است و امروز باید با این فرهنگ در جامعه حضور داشته باشیم.

وی بیان کرد: روایت های بزرگ و ارزشمندی از جبهه و جنگ و شهادت و ایثار جمع آوری شده و معنی آن این است که آن وظیفه ملی، دینی و اخلاقی خود را انجام داده ایم، اما وظیفه بعدی ما این است که به نکته نکته این سخنان عمل کنیم.

نجاتی، با اشاره به اینکه تهیه و انتشار کتاب‌های مربوط به دوران دفاع مقدس، فقط برای خوانده شدن نیست گفت: این کتاب ها تجربه و درس هستند و باید نقشه راه و راهنما در راستای تعالی و سعادت کشور ایران باشند.

در این آیین از کتاب “همای سعادت” و چند کتاب در حوزه دفاع مقدس به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی از مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد.

همچنین با تقدیم لوح از مادران عزتمند شهدا، این فرشتگان بی ادعا تقدیر به عمل آمد.

کتاب “تنها گریه کن” خاطرات اشرف منتظری مادر شهید محمد معماریان از دوران مبارزات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است که به قلم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار