بنیاد برکت به ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی خوزستان آبرسانی می‌کند

تاریخ انتشار: جمعه 26 شهریور 1400 | 20:04 ب.ظ
بنیاد برکت به ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی خوزستان آبرسانی می‌کند زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل بنیاد برکت گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت آب و فاضلاب خوزستان داریم، این بنیاد به ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی استان آبرسانی می‌کند. به گزارش خبرنگار نخبگان محمد ترکمانه در پایان سفر یک روزه خود به استان خوزستان در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر اقدام […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت آب و فاضلاب خوزستان داریم، این بنیاد به ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی استان آبرسانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار نخبگان محمد ترکمانه در پایان سفر یک روزه خود به استان خوزستان در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر اقدام فوری برای حل مسئله آب شرب روستاهای دارای تنش آبی استان خوزستان گفت: در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده میان بنیاد و آبفای خوزستان، بنیاد برکت به ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی استان خوزستان آب‌رسانی می‌کند که در این راستا یک هزار میلیارد ریال از سوی بنیاد اعتبار به همین منظور تخصیص داده شده است.

ترکمانه بیان کرد: برای آب‌رسانی به روستاهای دارای تنش آبی در خوزستان ۴۰۰ کیلومتر لوله‌کشی لازم است که بنیاد برکت تا امروز ۱۱۴ کیلومتر لوله را تأمین و ۸۵ کیلومتر آن را تحویل آبفای استان داده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، شرکت آب و فاضلاب خوزستان در مدت سه ماه گذشته از منابع مشترک موضوع تفاهم‌نامه، ۲۹۶ کیلومتر لوله‌گذاری را در استان به پایان رسانده است.

ترکمانه با تأکید بر پیشرفت هر چه سریع‌تر پروژه‌های آب‌رسانی در استان خوزستان بیان کرد: بنیاد برکت بخشی از تانکرهای مورد نیاز را برای آب‌رسانی به روستاهایی که دچار تنش آبی شده‌اند نیز تأمین کرده است.

وی با اشاره به نهضت آب‌رسانی بنیاد برکت در کشور گفت: تا پایان سال گذشته یک هزار و ۶۷۷ روستا تحت پوشش فعالیت‌های آب‌رسانی بنیاد قرار داشتند که از این تعداد، یک هزار و ۱۱۵ روستا از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال نیز با تحت پوشش قرار گرفتن ۷۰۲ روستای دیگر در استان خوزستان، مجموع روستاهای هدف آب‌رسانی بنیاد در سال جاری به بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستا رسیده است.

ترکمانه، اقدامات بنیاد برکت را در استان خوزستان تشریح کرد و گفت: بنیاد برکت ۲۵ هزار و ۵۰۰ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و سلامت را با اعتباری بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و روستایی خوزستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار