تعاملات رسانه ها و بازتاب حوادث باید بر اساس انصاف باشد نوشتاری از داریوش بهارلویی

تاریخ انتشار: جمعه 18 تیر 1400 | 22:20 ب.ظ
تعاملات رسانه ها و بازتاب حوادث باید بر اساس انصاف باشد نوشتاری از داریوش بهارلویی زمان مطالعه: ۲ دقیقه شفافیت و پاسخگویی سیاست سازمان آب و برق خوزستان است . این سیاست همیشه در تمامی بحران ها رعایت شده و جلسات با خبرنگاران ، بازدید اصناف ، نمایندگان تشکل ها و کشاورزان ، اصحاب رسانه و یا نمایندگان محترم مجلس از سدها و مراکز تصمیم گیری این سازمان گواه چنین مدعایی است . لیکن […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شفافیت و پاسخگویی سیاست سازمان آب و برق خوزستان است . این سیاست همیشه در تمامی بحران ها رعایت شده و جلسات با خبرنگاران ، بازدید اصناف ، نمایندگان تشکل ها و کشاورزان ، اصحاب رسانه و یا نمایندگان محترم مجلس از سدها و مراکز تصمیم گیری این سازمان گواه چنین مدعایی است . لیکن هر جلسه دارای اداب خود می باشد که همه موظف به رعایت آن می باشند . بازدید اخیر اصحاب رسانه ، جراید و یا سایتهای خبری که به تقاضای خود آنها و با انتخاب افراد بازدید کننده توسط تشکل خودشان از سد کرخه صورت گرفته و سازمان آب و برق تنها نقش هماهنگی را به عهده داشته است، مصداقی از سیاست شفافیت و پاسخگویی است که متاسفانه به سبب عدم رعایت پروتکل های چنین جلساتی به درگیری لفظی و بهم خوردن جلسه منجر شده است . حضور افرادی خارج از مجموعه خبرنگاران که اصولا نباید در جمع این عزیزان حضور داشته باشند و ایراد سخنانی که گاه بیش از آنکه مطالبه و یا بیان دردها و مشکلات باشد ، به حواشی و تحریک جمعی می ماند با واکنش مدیرعامل سد روبرو گشته که سعی در توضیح اولویت های تخصیص آب دارد . در این بین برداشتهای احساسی صورت گرفته که در حال بارتاب است هیچکدام سنخیت با آنچه که روی داده است ندارد . مدیرعامل سد به شکل شفاف اولویت را شرب و تامین نیازهای اولیه مرتبط با بهداشت و جان انسان ها می داند . این امر معنایش عدم توجه به مسائل محیط زیست یا مشکلات مرتبط با احشام روستائیان نبوده بلکه اولویت بندی برنامه ریزی آب را گوشزد می کند .
البته به هیچوجه سازمان آب و برق خوزستان برخورد و عصبانیت با مردم را به پرسنل خود توصیه و یا تایید نمی نماید و از همه مدیران خود در هر سطحی حفظ حرمت و آرامش در پاسخ دادن را خواستار بوده و آنها را مکلف به پاسخ کرده است .
تمامی پرسنل و مدیران این سازمان در هر بخش که فعال باشند جزیی از مردم استان بوده که زیر فشار ناشی از خشکسالی و رنج مردم دیار خویش با خستگی و تنش های فراوان روبرو می باشند. ایجاد آرامش و همدلی در کنار شفافیت و توضیح به جامعه در خصوص شرایط راهکاری است که عزیزان خبرنگار و خبرگذاری های استانی و یا ملی باید به آن توجه نمایند. ما امیدواریم که در تمامی تعاملات آینده موارد رعایت شده و در یک فضای دوستانه و منصفانه با پرهیز از احساسات و تحریکات ،همراه با آرامش، مطالبات مردمی بیان و پیگیری گردد . آب و برق خوزستان جدا از مردم و مشکلات آنها نبوده و در تمامی مراحل همراه ، پشتیبان و در تلاش برای بهبود شرایط است .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار