رتبه دوم خوزستان در جذب اعتبارات نفت و گاز و پتروشیمی کشور

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 خرداد 1400 | 17:12 ب.ظ
رتبه دوم خوزستان در جذب اعتبارات نفت و گاز و پتروشیمی کشور زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان از کسب رتبه دوم کشوری در بخش جذب اعتبارات در نفت، گاز و پتروشیمی توسط استان خوزستان خبر داد. قاسم سلیمانی‌دشتکی در پایان نشست اقتصاد مقاومتی که دیروز (۱۹ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: مروری بر میزان استفاده از صندوق ذخایر ارز داخلی و خارجی، توسعه بخش نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و دیگر […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان از کسب رتبه دوم کشوری در بخش جذب اعتبارات در نفت، گاز و پتروشیمی توسط استان خوزستان خبر داد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در پایان نشست اقتصاد مقاومتی که دیروز (۱۹ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: مروری بر میزان استفاده از صندوق ذخایر ارز داخلی و خارجی، توسعه بخش نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و دیگر خدمات و صنایع و تسهیلات ریالی بخشی از دستورکارهای این جلسه بود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، وی افزود: در بخش جذب اعتبارات در نفت، گاز و پتروشیمی عملکرد نسبتا خوبی داشتیم و رتبه دوم در کشور را کسب و بیش از ۲۰ درصد تسهیلات کشور را جذب کرده‌ایم.

استاندار خوزستان گفت: در بخش صنعت نیز یک میلیارد دلار جذب و رتبه دهم کشور را کسب کردیم. با این حال، در بخش کشاورزی جذب اعتبارات نداشتیم. در زمینه جذب ارز تسهیلات ریالی رتبه خوزستان ضعیف و بین ۱۰ تا ۱۸ بود که آسیب‌شناسی‌ها انجام شد. البته بخشی از این مساله به اعمال تحریم‌ها بر می‌گردد. امیدواریم به زودی تحریم‌ها رفع شود تا پروژه‌ها آماده شوند.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد مشکلات بخش اقتصادی غیر دولتی تا جلسه آینده احصاء شود تا برای رفع مشکلات بخش‌هایی که با بانک‌ها یا صندوق توسعه ملی مشکل دارند، اقدام شود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در خصوص برنامه اقتصاد مقاومتی امسال و تهیه برش استانی، فصل‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در نفت، گاز، صنعت، کشاورزی و سایر موارد کاری صحبت شد که در این زمینه بحث مهمی پیش آمد که باید به نتیجه برسد؛ بحث مهم در این خصوص این است که در استان‌های کویری و مرکزی اعتراض می‌شود که چرا کارخانجات در نزدیکی دریا و خلیج فارس تاسیس نمی‌شوند و در استان‌هایی که آب وجود ندارد، راه‌اندازی می‌شوند.

استاندار خوزستان گفت: در خوزستان کارخانجات وجود دارند اما از آب دریا یا پساب تصفیه‌شده استفاده نمی‌کنند که این مساله موجب می‌شود مقدار زیادی از آب شرب و کشاورزی تحت‌الشعاع قرار بگیرد. در این راستا مقرر شد در یک ماه آینده، کار کارشناسی قوی‌تری انجام شود و کارخانجات جدیدی که تاسیس می‌شوند ملزم به استفاده از فاضلاب تصفیه‌شده یا آب شیرین‌کن‌های کنار دریا استفاده کنند تا کمتر از آب شرب و کشاورزی استفاده شود.

وی افزود: کارخانجات فعال نیز به مرور و طبق جدول زمان بندی باید از پساب تصفیه شده یا آب شیرین کن های کنار دریا استفاده کنند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: وجود سیستم انتقال آب بسیار سنتی در کانال‌های بسیار قدیمی نشت و پرت آب زیادی دارند. از طرفی بین پایین دست و بالادست اختلاف است. در این خصوص مقرر شد بررسی‌های لازم انجام و طبق جدول زمان‌بندی کانال‌های سنتی به کانال‌های بتنی تبدیل شوند تا این مشکلات رفع شود.

وی بیان کرد: مقرر شد بررسی‌های لازم در خصوص بازیافت آب‌های نیشکر برای پرورش ماهی انجام شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار