واگذاری یک هزار و ۶۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 | 16:02 ب.ظ
واگذاری یک هزار و ۶۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: یک هزارو ۶۰ سامانه فتو ولتاییک «برق خورشیدی » قابل حمل به عشایر کوچ رو در هفته ششم #هرهفته الف_ ب_ایران آماده واگذاری شد . به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علی خدری در گفت وگویی با  اشاره به مانور بهره برداری از پروژه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: یک هزارو ۶۰ سامانه فتو ولتاییک «برق خورشیدی » قابل حمل به عشایر کوچ رو در هفته ششم #هرهفته الف_ ب_ایران آماده واگذاری شد .

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علی خدری در گفت وگویی با  اشاره به مانور بهره برداری از پروژه های برق رسانی روستایی در ششمین هفته #هرهفته الف_ ب_ایران در خوزستان که با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو برگزار شد، گفت: این سامانه ها به یک هزارو ۶۰ خانوار عشایری خوزستان با اعتباری بالغ بر یکصدو ۶ میلیارد ریال از سوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از امروز آماده تحویل است.

خدری همچنین به طرح جهادی تقویت و بهسازی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: تعداد ۴۵۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال تقویت و بهسازی می شوند، که بر اساس پیش بینی ها تا اسفند ۱۴۰۰ این طرح نیز به بهره برداری می رسد..

وی عنوان کرد: صنعت برق برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق روستایی را در راستای حمایت و کمک به روستاییان از سال گذشته در دستور کار قرار داده است و هدف از اجرای این پروژه ها، افزایش رضایت مندی مشترکان روستایی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه در خصوص نحوه اجرای طرح واگذاری دستگاه های سامانه انرژی خورشیدی به عشایر افزود: طرح واگذاری این دستگاه های قابل حمل به یکهزارو ۶۰ خانوار عشایر کوچ رو واجد شرایط با هماهنگی اداره کل امور عشایر استان خوزستان کلید خورد که به تدریج از امروز تحویل داده می شوند.

سامانه‌های فتوولتاییک به پدیده‌ای که در اثر تابش نور بدون استفاده از مکانیزم‌های محرک مکانیکی الکتریسیته تولید کند گفته شده و عاملی که این فرایند را به وجود می‌آورد سلول خورشیدی « Solar cell» می باشد که انرژی نوری را مستقیما به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

در هفته ششم پویش #هرهفته الف_ ب_ایران؛ با حضور وزیر نیرو، طرح‌های ملی صنعت برق کشور با اعتبار ۱۳ هزارو ۴۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار